:: vespa si 65cc probleem
-
Ik heb op mijn nog volledige vespa si
een 65cc cilinderkitje van DR op gezet. (met orginele kop)
Nu maakt hij een tikkent geluid als hij loopt na dat je gas hebt gegeven en is ie niet vooruit te krijgen zonder de decompressie kabel in te duwen. Ik weet niet of dat normaal met 65cc of doordat hij veel compressie heeft
Met monteren van de zuiger kwam ik er achter dat ik waarschijnlijk de verkeerde heb besteld namelijk pen12 inplaats van pen10. ik had de diameter opgemeten zonder naaldlager. Ik heb het toch gemonteerd zonder naaldlager omdat ik had gelezen dat dit kon mits je geen speling had. hoogstwaarschijnlijk is dit ook het probleem maar ik zou het graag zeker willen weten en wat ik nu moet doen (een pen 10 zuiger kopen?). Is wel zonde. kan het ook aan de zuigerveren liggen, orginele kop of het feit dat hij nog moet inslijten.
de zuiger voelt alsof hij geen speling heeft.
hopelijk kan iemand hierbij helpen.
WimBijdrager
Dat kan niet.
Je moet gewoon de juiste zuiger bestellen.
Std. kop kan wel bij 43 DR.
Monteer alles steeds weer met nieuwe pakkingen.
Onderaan altijd de groene papieren pakking.
Hopende dat het kleine oog van de drijfstang nog oke is nu er een tijd met een harde pistonpen in is gerammeld.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Hopen dat je krukas nog bruikbaar is…
Als je er niet lang mee gereden heb kan je hem vast nog wel gebruiken. Je hebt van die lagerbusjes die je in een pen 12 zuiger kan doen zodat je hem met een pen 10 pistonpen kan gebruiken. Misschien is dat wat voor je? Staat ergens op het forum wel, moet je ff zoeken.
Hogere compressie klopt en is altijd een goed teken als je een nieuwe grotere cilinder gemonteerd heb. Je drukt meer lucht in dezelfde verbrandingskamer als een 50cctje dus je bouwt meer druk op.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.