:: Vespa si 50 cc lekt veel lucht
-
Hallo,
ik heb nu al heel erg lang een vespa si in de schuur staan en ben er al een tijdje mee bezig om het optelossen. Er zat een cilinder op en die bleek ovaal te zijn(idk hoe) die heb ik vervangen en de brommer loopt nu beter maar tussen de kop en de cilinder ontsnapt heel veel lucht. Ik heb al meerdere male de pakking vervangen en ook laatst de tapeinden ook vervangen en nogsteeds ontsnapt er veel lucht. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
alvast bedankt!
Zijn de pakkingsvlakken wel mooi recht? Wellicht cilinderdeck en cilinderkop vlakken zodat deze beter afsluiten.
Cilinderkop vlakken
Dankje ik ga dit proberen
Is dat niet gewoon de koellucht die over je cilinder word geblazen en aan de rechterkant er weer uit word geblazen?
Ik durf te wedden dat inderdaad je “probleem” gewoon de lucht is die door je vliegwiel langs je cilinder geblazen wordt, om te koelen. Zoals supersi al noemt. Ik maakte deze fout ook toen ik mijn citta echt net had 😛
Ik merk hetzelfde op bij mijn blok! Er komt ook veel lucht lans de onderkant tussen de cilinder en kop. Is dit normaal?
Lees verder dan de beginpost, daar staat je antwoord…
Ik durf te wedden dat inderdaad je “probleem” gewoon de lucht is die door je vliegwiel langs je cilinder geblazen wordt, om te koelen. Zoals supersi al noemt. Ik maakte deze fout ook toen ik mijn citta echt net had 😛
Ja had ik wel gelezen maar stond niets over lucht dat langs de onderkant ontsnapte… Toch bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.