Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Si

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaSisi
    Topic starter

Hey,
      Ik heb een Vespa Si alles standaard, maar als ik bijv een berg af rij of gwn mijn topsnelheid bereik (rond de 30-35km) gaat hij heel erg trillen.
      Weet iemand misschien waarom dit is en wat ik er tegen kan doen?
      Ok wil ik hem graag iets harder laten lopen (zo rond de 50) ik heb al een 80mm poeli en nu dacht ik eraan nog een andere uitlaat te kopen, maar welke kan ik dan het beste kopen en wordt door dit opvoeren het trillen niet sneller?
      En hoeveel harder gaat hij ongeveer met nieuwe uitlaat en 80mm poelie en wat kan ik er nog meer aan doen om het iets harder te laten gaan? (wil niet te veel geld uitgeven)

Peter.S
      Bijdrager

dat trillen is gewoon overtoeren(heel slecht).
        je kan hem opvoeren door bromvertanding erop te zetten, een grotere carb(ipv je 12.7) en een uitlaat. dan nog ff mooi afsltellen en dan heb je het redelijk goedkoop gedaan.

ja kan ook nog, als je denkrt dat je het kan je carters/inlaat bijwerken.
        en als je het forum doorleest zie bijna alles staan, wat mogelijk is.

VespaSisi
        Topic starter

Het is een brommer dus heb neem ik aan al bromvertanding, maar als hoe kan ik deze overtoeren dan tegengaan?

Peter.S
          Bijdrager

als je met 35 op top zit(snelheid en RPM) dan heb je naar mijn weten een snorbrommer, en die heeft ook een snorklok in het achterwiel, en standaart poeli 85, 12.7 carb.
            of je hebt gewoon een vreemde brommer gekocht.(als je een nederlands kenteken hebt, kijk dan ff naar de kleur, blauw of geel)

VespaSisi
            Topic starter

Het is een brommer, want hij heeft een geel kenteken en geel plaatje voorop. Ik had trouwens wel een 12.7 carb maar die heb ik laten vervangen door 12.10, ik heb een 90 poeli eropzitten. Kan het misschien zijn dat hij verkeerd is afgesteld ofzo? of misschien iets vuil? Nog maals heb geen verstand van brommers. Volgens mij is het ook een oud ding:P

eidos
              Donateur

Kleinere poulie monteren, Poulie 70;)

goeiepit
                Bijdrager

En je hebt een snor klok weet ik 100% zeker ik had namelijk hetzelfde probleem.
                  Een brommer is een verzamel naam het kan een snor of brom brommer zijn.
                  Dus waarschijnlijk heb je een snor klok, als je die vervangt voor een brom klok.
                  Gaat hij rond de 45 helpt dus veel. Als ik jou was zou ik poulie 85 erin laten zitten.
                  De v-snaar ligt daar dieper in dus je komt op ongeveer poulie 80 uit. Je rijd met die 12/10 caburateur en met sproeier 48 ongeveer 50 en nee deze sproeier is niet te groot ik heb zelf een proma cc gekocht gewoon een leuke uitlaat. Je kan ook voor de Leovinci gaan maar bij deze set-up merkte ik niet veel verschil met een city-power.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.