Vespa-Ciao.NL
:: Vespa rijklaar maken.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa rijklaar maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Justintje32
    Topic starter

Goedemiddag,

Ik heb een Vespa’tje en ik wil deze helemaal klaar maken om ermee naar school te rijden, wat moet ik allemaal doen? Ik moet 25 km per dag rijden dus dat is een flink stukje..
      Momenteel start hij niet, vuil in de carburateur denk ik, komt uit de tank (denk ik). Heel het filtertje van de benzineslang lag vol met zwart vuil..

Ook heb ik het probleem dat ik flink hard moet trappen als ik hem aan wil krijgen, en ik krijg hem sws niet aan zonder het hendeltje in te drukken waarmee je hem normaal uitzet.
      Justin

SuperSi
      Bijdrager

even kijken in je tank of daar roest in zit.
        Als daar roest in zit schoonmaken met tankcure/hg ontroester of iets anders en daarna goed uitspoelen met benzine.
        dan nog je carburateur goed schoonmaken en dan ben je wel klaar denk ik

Justintje32
        Topic starter

En dat is volgens jou het enige wat nodig is? Verrast me nog 😉

SuperSi
          Bijdrager

dat je flink hard moet trappen is alleen een goed teken. dat betekent dat je goede compressie hebt.
            Dus dat je je hendeltje moet gebruiken is goed, dat doen de meeste mensen.

Justintje32
            Topic starter

Okee, mooi heb jij nog een aanrader voor een goedkope uitlaat? Ik denk zelf aan een citypower

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.