Vespa-Ciao.NL
:: Vespa rijdt niet of rijdt gelijk weg.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa rijdt niet of rijdt gelijk weg.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

knetterman
    Topic starter

hoi,
      ik heb een vespa van iemand overgenomen, kweet niet zo heel veel van vespa maar dit is wat is heb.

vespa brommer (snor)
      standaard cilinder
      12/10 carb (sproeier 66)
      citypower uitlaat (zoon iets langere)

Als ik de brommer aanren dan rijdt hij gelijk weg(ook zonder gas geven), dat is met sproeier 66. hij blijft wel rijden.
      Met luchtfilter erop lukt dit niet of nauwelijks, wel zonder
      zodra hij niet meer vesneld, stotterd die een beetje.
      dus op topsnelheid zegmaar, zo van wel trekken, dan toch niet, dan wel, dan niet, stotteren dus

ik heb sproeier 60 erin gezet, en krijg hem dan heel moeilijk aan. eenmaal aan moet ik gas blijven geven, anders valt die uit.

wat kan ik doen?
      hij loopt niet stationair, ik heb het gevoel dat die sproeiermaat nog steeds te groot is.
      Voor zover ik weet is het blok niet uitgehoond, gewoon standaard denk ik, naast het uitlaatje.

Iemand enig idee hoe hoog de compressie moet zijn bij zoon brommertje?
      dat kan ik nog meten… zou ook veel zeggen, mja hoe hoog is dat normaal bij vespa cioa?

bij voorbaat dank.

tieees
      Bijdrager

een snor heeft standaard een 12/7 carb ipv een 12/10 carb dacht ik, en je bedoelt: als je geen gas geeft gaat die vanzelf vooruit, dan is je gaskabel te strak of hoe ik het ook moet noemen, dan trekt die vanzelf. 🙂

Ik kan het fout hebben maar ik had het ook, gewoon kwestie van 1 minuut sleutelen.

DaanCiao
        Donateur

Idd de gaskabel.
          Het kan ook zijn dat je gas-schuifje blijft hangen waardoor je benzine toevoer open blijft staan.
          Succes ermee;)

Loek
          Bijdrager

Sproeier 60 is in alle gevallen te groot op een snor. Met 10mm inlaat (brom) is 46 al ruim voldoende met bijvoorbeeld een city power.

knetterman
            Topic starter

waaraan kan ik zien of het wel een snor blok is?
              kheb wel oranje plaatje maartoch…

ik heb een standaard carb met zoon zwart vlotterbakje, die aanduiding van 12/10 of 12/7 staat er niet op.
              ik weet wel waar dat normaal op staat, een vriend van mij heeft een vespa met 13/13 carb, en heeft dat laten zien,
              maar bij mij staat daar niets.

ik denk niet dat er iets met de gasschuif is wan die gaat gewoon wel omhoog en naar beneden. en die carb is nieuw.

VespaCiaoLars
              Bijdrager

Zal dan wel de gaskabel zijn he, ik zou iig maar eens een kleinere sproeier er in doen want dit is echt veels te groot..

ronreniers
                Bijdrager

als hij nieuw is is het waarschijnlijk een 13/13.

EDIT:

in de 13/13 zit trouwens standaard een sproeier 66 als je hem nieuw koopt.

knetterman
                  Topic starter

hoe hoog is de compressie zo ongeveer dan in een standaard blokje?
                    enig idee?
                    ik bedoel dan wel boven de zuiger..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.