Vespa-Ciao.NL
:: Vespa rijd vanzelf en loopt niet stationair.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa rijd vanzelf en loopt niet stationair.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

showiii
    Topic starter

Hallo,

Ik heb mijn vespa weer aan de praat gekregen maar als ik hem nu aanloop dan rijd hij vanzelf weg en als ik hem tegen hou dan valt hij uit dus hij loopt niet stationair, waar zou dit aan kunnen liggen ?

gr.

Emileee28
      Bijdrager

hee showii
        post hier even je setup vanje brommer.
        welke sproeier heb je?
        draai als eerst even de stationairschroef uit, deed vind je aan de zijkant van de carberateur.
        draai hem naar links!
        en blijft toevallig je gas nergens hangen?

Martino
        Moderator

Kijk ook vooral je koppeling na. Misschien ontkoppeld deze niet in lage toeren waardoor hij dus voorruit wil blijven gaan.

showiii
          Topic starter

De setup is :

65cc DR
            13/13 met sproeier 56
            Blokje is std.
            Proma CC

En de koppeling hoe kan ik dit nakijken ?

Martino
            Moderator

Allereerst lijkt mij die sproeier een beetje aan de kleine kant. Je mag wel 6 a 8 maatjes groter waarschijnlijk.

Wat betreft de koppeling moet je eens kijken of je koppelingshuls vrij kan draaien zonder daarmee ook direct de segmenten mee te nemen. Wanneer dit niet zo is, dan heb je dus geen vrij stand en kan je motor afslaan wanneer je deze tegenwerkt.

showiii
              Topic starter

ik heb nu sproeier 66 erin gedaan,

Maar als ik mijn koppeling strak aandraai dan draait alles mee, dus het koppelingshuis draait ook mee, en volgens mij hoort deze vrij te lopen? en bij mijn achterwiel zit zoon knopje, dat is voor de loop stand toch? die zit bij mij ook een beetje vast, . maar als ik mijn brommer dus start rijd hij vanzelf weg omdat hij de koppeling gelijk pakt.

portlock
                Bijdrager

Heb je wel trekveertjes in je koppeling zitten?

pepko
                  Donateur

is het naaldlager in je koppelingshuis nog goed? (kijk even of je het koppelingshuis kan draaien zonder dat de krukas meedraait)

succes :thumb

showiii
                    Topic starter

ik kan het koppelingshuis draaien ja, maar dan draait de v snaar en het achterwiel wel mee. maar de koppeling zelf niet. ik heb net ff gekeken en mijn koppelingsring zat verkeerd dus die omgedraaid. nu loopt hij ook stationair maar hij wil nog wel een heeeeel klein beetje naar voren proberen te gaan.

pepko
                      Donateur

draait ie dan misschien hoog stationair? misschien als je het stationair-toerental wat naar beneden brengt, dat het dan klaar is.(stationairschroef uitdraaien)
                        anders even nieuwe trekveertjes monteren.

showiii
                        Topic starter

Probleem is opgelost, had de startsegmenten verkeerd om 😕

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.