Vespa-Ciao.NL
:: Vespa piaggio si snorbrommer, houdt in.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa piaggio si snorbrommer, houdt in.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

elloco
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een probleem waar ik zelf niet uitkom, misschien dat iemand me kan helpen.

Het probleem is dat ik alleen mooi weer rijder ben,en dus niet erg veel rijd.

Voor het laatste gereden vorige jaar (2011) ongeveer in augustus met snorbrommer gereden, hij reed supergoed.

Afgelopen zondag wilde ik mee gaan rijden (was super warm), snorbrommer wilde niet starten zeer vreemd, na erg veel aantrappen sloeg hij aan, oke dat ging uiteindelijk wel goed, maar sloeg steeds uit, zodra ik de choke uitzette door het gashendel te draaien, hield de brommer in en viel steeds uit.

Wat ik ook deed hij was niet aan de praat te krijgen zodra de choke ingeklapt was en de gashendel opgevoerd werd hield de brommer in, dus kwam niet op toeren en sloeg hij steed uit.

Een dag later wilde ik opnieuw de snorbrommer opstarten, het lukte me met geen mogelijkheid meer.

Ik dacht dat mogelijk de sproei in de carburateur verstop was en heb hem uitgebouwd en schoongespoten met een compressor ook heb ik de carburateur in een benzinebad laten intrekken.

Alles opnieuw ingebouwd en aangetrapt, dat ging prima ik kon de snorbrommer opstarten maar zodra ik de gashendel opendraai dan smoort hij en slaat de motor af.

Ik heb de carburateur voor de 2de keer gedemonteerd en opnieuw schoongemaakt, resultaat blijft het zelfde, als ik de choke uittrekt en de gashendel open draai dan doet het perfect maar de choke trek niet naar binnen en blijft dus hangen, dat is niet oke.

Ik heb het idee dat carburateur niet genoeg benzine trekt.

In het carburateur zit een benzinefilter welke ik natuurlijk al gecontroleerd heb, hij was schoon.

Nu komt mijn vraag:
      Zit er soms bij het benzinekraan ook een benzine filter ingebouwd waardoor het mogelijk verstop is vanwege het lange stilstaan (1 jaar) en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft,met het resultaat dat stationair de motor smoort en afslaat.

Wie kan me helpen, met het zoeken van de oorzaak.

Bedankt.

FonS
      Bijdrager

In de benzinekraan zit inderdaad een filter:

Verder kan het vast geen kwaad om de contactpunten te controleren en indien nodig af te stellen (0,45mm) en de bougie te vervangen.
        Ik weet niet of er nu een jaar oude benzine in zit, in dat geval zou ik die even aflaten en vervangen voor nieuwe (dan heb je ook meteen de meeste roest etc uit je tank).

elloco
        Topic starter

Fons Bedankt voor je snelle reactie.

Voordat ik deze vraag hier had gesteld heb ik inderdaad het oude benzine van een jaar afgetapt en vervangen voor nieuwe verse benzine, en ook gelijk had ik een nieuwe bougie ingedraaid.

Resultaat was en is nog steeds negatief.

Ik heb het indruk dat de snorbrommer niet genoeg benzine krijgt, vandaar mijn opmerking of er een filter er in zat bij het benzinekraantje, dat zou de oorzak kunnen zijn.

Ook het ontsteking kan het zijn (contactpunten), echter zo goed met brommers ben ik niet, kan je me uitleggen waar ik de contactpunten eventueel kan vinden en of het voor een amateur te doen is, eventueel met fotos zodat ik kan zien waar ik het moet zoeken, waarschijnlijk zit het aan de ander kant zijde van het choke hendeltje, klop dat.

pepko
          Donateur

even de carburateur helemaal schoonmaken, het kan zijn dat je banjofilter, je sproeier of je spraybar verstopt zit.

elloco
            Topic starter

Carburateur is al 2 x gedemonteerd en schoongemaakt + met compresor alle ingangen en gaten ( sproeier ) doorgespoten.

In het forum hier bij +Vespa Ciao heb ik gezien dat bij een CIAO de contactpunten in het motorblok zit en dat je het gehele motor moet slopen om erbij te komen ( of zie ik het verkeer) zie link hieronder:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188

Bij vespa SI snorbrommer waar zitten de contactpunten.
              Ook het benzinekraantje kan dan het probleem zijn.

Snorbromer is van 1995 en heeft net de 1000 km gepaseerd, eigenlijk is dat niets.

Jonny10
              Bijdrager

Je ontsteking/cp zit onder het vliegwiel (afbeelding 2). Als je die eraf haalt krijg je te zien wat er op de laatste paar foto’s staat. Dus hoeft niet de hele rits uit elkaar te halen 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.