Home › Forums › Techniek › Framedelen › vespa overspuiten
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 6 maanden geleden door DC.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 september 2005 om 09:21 #161349
Yo vespamuisen 😛
mij lijkt het wel mooi om mijn brommer overtespuiten.
het frame kawasaki groen en de velgen zwart. dat leek mij wel orgineel toe.hoeveel spuitbussen heb je nodig?
en ik wil die kuiltjes in de tank wil ik ook dicht hebben hoe krijg ik dat mooi ?Greatzz, Henkie
5 september 2005 om 09:53 #162815Yo henkie, spuiten kost je wel een zootje bussen, je moet eerst je hele brommer in de grondverf zetten, zijn al iets van 3 bussen, vervolgens nog een verfje, daarbij hangt het af van wat voor resultaat je wilt behalen, hoe meer lagen, hoe mooier natuuurlijk, en vervolgens moet er nog een laklaag overheen.
Die kuiltjes in de tank heb ik ook dicht gemaakt

Eerst verf kaalhalen

plamamuur, dat is hier het magische woord

schuren, et voilat….

zij aanzichtIk moet zeggen dat het nog vrij lastig is, omdat de tank daar een hoek heeft, dus de plamuur moet ook in een hoek geschuurd worden, Maar met een beetje geduld moet het lukken,
suc6
5 september 2005 om 10:19 #162816bedankt voor je tip thanx man 😀
5 september 2005 om 10:20 #162817die laklaag is cker het duurste of nie? en als ik zelf de brommer spuit zit ik dan wel onder de 100 euro ?
5 september 2005 om 10:37 #162818Spuitbussies kosten je gemiddeld een Euro’tje of 5 tot 10 voor de betere merken……
Ga ervanuit dat je er ongeveer 9 nodighebt……(3 grond, 3 zwarte, en dan 3 groene bijv.)
Kosten zijn dus wel te overzien……!
Enneh, @ Frank……
Loox nice dude! (y)Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!5 september 2005 om 10:39 #162819:O wou dat gaat veel kosten
kun je een velg spuiten met een spuitbus?
5 september 2005 om 16:36 #162821
wienuhjazeker, k heb me velgen ook gespoten met spuitbus, omdat ik geen halve liter rode verf wou kopen. gewoon opschuren, in de primer zetten, dan 2lagen spuitbus met blanke lak en het ziet er goed uit
moet ik zeggen (A).5 september 2005 om 17:13 #162822haha dat wist ik ook wel 😛 ik had het er verkeerd neer gezet :
kun je velg ook spuiten met 1 spuitbus 😛 dat is me vraag.
weet jij het???5 september 2005 om 18:05 #162823Met welke korrel moet je je frampje schuren? En kun je dat beter met de hand doen of met de boormachine of een gewone schuurmachine?
5 september 2005 om 20:01 #162826Hou het maar op 400, da’s een zgn. “waterproof schuurpapiertje”
Ik zou ’t met de hand doen, met machines blijf je ’t vaak zien….
Een bandschuurmachine giert dwars door je tankie heen, en een excentrische handschuurmachine laat lelijke “rondjes” achter…..
Je kunt wel de “1e” keer met een machine schuren, maar daarna dus met ’t handje……
Dan wordt ie zo zacht als een babybil…..;)Als je snel je verf kwijt wilt kun je er ook met afbijt overheengaan….
Let goed op je handen, en doe ’t niet met een korte jurk aan…..Als je ’t op je poot krijgt ga je :'(!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!6 september 2005 om 06:43 #162828moet eigelijk weten wat het allemaal gaat kosten want ik wil hem dan zo snel mogelijk uitelkaar hebben en schuren 😛 hoeveel spuitbussen van gewoone verf heb ik nodig en grondlak en gewoone lak die erweer over heen komt ??
6 september 2005 om 10:24 #162829moet eigelijk weten wat het allemaal gaat kosten want ik wil hem dan zo snel mogelijk uitelkaar hebben en schuren 😛 hoeveel spuitbussen van gewoone verf heb ik nodig en grondlak en gewoone lak die erweer over heen komt ??
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –AGHUM
iaccaloco :
Spuitbussies kosten je gemiddeld een Euro’tje of 5 tot 10 voor de betere merken……Ga ervanuit dat je er ongeveer 9 nodighebt……(3 grond, 3 zwarte, en dan 3 groene bijv.)
Kosten zijn dus wel te overzien……!
Hij is alleen de blanke lak vergeten, kost ongeveer evenveel als je zpuitbusjes.
Ik heb het zelf zonder primer gedaan, met 2 bussen in dezelfde kleur en 1 bus blanke lak, ziet er best leuk uit maar voor een beter resultaat kun je wel wat meer pakken.Ps. ik heb hem ook lichtgroen:)
6 september 2005 om 10:36 #162830Ik gebruik nooit blanke lak, omdat ik zijdeglans spuit…..
Er is uiteraard ook zijdeglans blanke lak, maar dat zeg ik lekker niet..;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!6 september 2005 om 12:31 #162834Wel nog nog een tip… Een goeie primer laag, is het halve werk en bepaalt 50% van je resultaat!!!
Doe je dus slecht schuren en/of primeren (primer moet ook weer nageschuurd worden met korrel 800 ofzo, superglad) dan zie je dat naderhand in je lakwerk. De lak hecht dan ook slecht. Gaat snel bladeren en je krijgt heel snel krasjes enzo.
6 september 2005 om 13:17 #162835bedankt bedankt! voor jullie reacties 🙂 dat gaat wel wat tijd en geld kosten maar dan heb je ook wat he 😉 maar wat is primer ?? nog nooit van gehoord ;p
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.