- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 december 2009 om 19:35 #184455
Ik heb mijn Vespa LX ongeveer 1,5 maand geleden nieuw aangeschaft en ik was er niet tevreden over.
Hij reed heel goed hoor qua rij eigenschappen maar het optrekken en de snelheid waren werkelijk om te huilen.
Ik kwam de brug niet op. Als ik weg trok bij het stoplicht bleef hij nog even stil staan en soms viel hij uit!Ik was het zo zat en ben toen terug gegaan naar de winkel en vroeg hen hoe dit zo kon zijn.
Zij vertelde mij dat al die brommers orgineel en nieuw zo rijden. Ook dat het na verloop van tijd wel iets beter rijd. Hier was ik niet zo blij mee natuurlijk want dit was gevaarlijk zelfs. Fietsers hielden mij in.Bij de winkel heb ik toen een afspraak gemaakt voor een week later om mijn Vespa Lx Op te voeren dit zouden zij doen door een ring weg te halen. Een Fariateur ring zijden ze. Dan zou de scooter 40 kilometer per uur rijden. Dat klonk goed maar toen ik hem een dag later ophield en 35 euro had betaald reed hij nog steeds zo slecht. De Vespa reed ongeveer 30km en trok nog steeds niet op. Ik ging een dag later weer terug om te vragen hoe dit nou weeer kon want en wat ze er aan kunnen doen. Ze kunnen er verder niets aan doen.
Ik ging naar andere winkels kijken op het internet of iemand het wel kon doen. Een jonge de adverteerd via marktplaats kon dit gelukkig doen. Ik vond hem via google. Zijn adverentie zag er goed uit en het kwam over alsof er geen twijfel mogelijk was. Ik belde hem en kon die zelfde dag nog langskomen. Dat klonk al goed dat is iedergeval iets anders dan een week op de winkel moeten wachten wat eigelijk langer zou zijn. Ik ging met de vespa lx in mijn busje naar Amsterdam toe en eenmaal daar aangekomen ontmoete ik joey schaar. Deze jonge heeft de vesa opgevoerd naar makkelijk 45km. De vespa trekt nu goed op en rijd de snelheid 45km die hij ook garandeerde. Ik ben heel tevreden over zijn werkwijze en hij bied een product aan dat goed is effectief is. Het opvoeren deed hij met veren pakkingen en een goud schroefje. En het werkt.
Mijn vespa lx die nu indelijk lekker trekt en snelheid bevalt nu goed. De Rijeigenschappen zijn al goed maar motorisch is het niets als het orgineel is. Het voelt ook echt alsof je ergens op rijd en niet zo als een vivacity die ik eerst had. Vespa is een goede en lekkere brommer. Top
21 december 2009 om 19:39 #196537Andere CDI gemonteerd zeker? en dat gouden schroefje is de bijbehorende grotere maat sproeier lijkt mij.
21 december 2009 om 19:42 #196538Neemt niet weg dat dit over een scooter gaat.
21 december 2009 om 19:43 #196539haha, leuk om zon verhaal te lezen
waarschijnlij heeft ie de trekveren vervangen,
inlaat geveild
blok gereviceerd
andere filter
grotere sproeierof iets in die richting
21 december 2009 om 19:47 #196540
sjaak trekhaak@ pannenkoek, dus jij kan met veren pakkingen en een goud schroefje de trekveren vervangen de inlaat veilen het blok reviceren:con
21 december 2009 om 20:08 #196541haha sjaak trekhaak inderdaad vaag;)
21 december 2009 om 20:09 #196542Bij deze dingen moet er een ophoogplaat onder de cilinder gemonteerd worden van 1mm (of 2 als je nog sneller wil). Dit in combinatie met een sproeier 62 ipv de standaard 58 en het verwijderen van de varioring levert 45kmu op. Zonder deze ophoogplaat zijn ze inderdaar echt voor geen meter vooruit te branden!
21 december 2009 om 20:10 #196543ik wil niet vervelend zijn, maar wat moeten wij met dit stukje?:?
21 december 2009 om 20:12 #196544Ik sluit dit topic, dit is een forum voor vespa ciao gerelateerde brommers en geen scooterforum dus!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.