Vespa-Ciao.NL
:: vespa loopt niet voluit.

Home Forums Techniek Problemen oplossen vespa loopt niet voluit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cyper.76
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb iets raars, ik hoef niet de starthendel aan te knijpen om de brommer te starten!
      ik druk hem gewoon aan en hij loopt. En als hij loopt dan haal ik ongeveer 30 km/h
      terwijl het een 45 blokje is en volgens mij wel 50 moet kunnen halen.
      Maar wat is nu het probleem dat hij zo zacht loopt en dat hij zo kan starten zonder de decompresseur?
      Alvast bedankt:lol

daffy35
      Bijdrager

ik denk dat je brommer ergens een beetje valse lucht trekt!
        Dat kan bij je voetpakking,decompresseur,carburateur loop het ff na zou ik zeggen.

Sven vdB
        Bijdrager

IK heb ook geen decompresseur op men citta zitten.. Start hem altijd zonder, gaat wel moeilijker maar het gaat wel. Als je het idee hebt dat hij meer kan maar niet rijdt moet je misschien ff je bougie checke of je cp’s.. Bougie moet koffiebruin zijn en als ie dat is miss 2 maten groter probere..

frf
          Bijdrager

trek je cilinder er eens af kijk eens naar je zuiger en zuigerveertjes en miss je cilinder ook niet meer helemaal fris…

cyper.76
            Topic starter

carburateur is dicht, cillinder en zuiger is goed + nieuwe zuigerveren.
              Ontsteking door mijn waarneming goed. Valse lucht zou wel kunnen zijn maar maakt dat zo’n verschil dan?
              Hoe kun je ervoor zorgen dat de decompresseur helemaal dicht is?
              en het blok is niet helemaal dicht volgens mij, maar hij lekt niet.
              Heb alleen geen vliegwieltrekker om een nieuwe pakking tussen de carter te plaaten.
              Maar eerst het decompresseur probleem oplossen dacht ik..
              weet iemand hoe ?

stefanp
              Bijdrager

mijn si liep toen ik hem kocht ook maar 35 hoor gewoon slecht afgesteld en heb de inlaat wat opgeboord maar zelfde caburateur gehouden. vers bougietje kan nooit kwaad;) en juiste sproeier vinden, en aanlopen zonder decompresseur kan in principe altijd als je maar hard genoeg loopt en je zegmenten niet totaal verrot zijn;)
                je kan je kabel van je decompresseur effe los halen dan zou de veer hem altijd dicht moeten drukken.
                je vliegwiel kan je loskrijgen, haal het rubbertje waar de kabel naar de cdi eruit komt weg, neem een dunne platte schroeverdraaier steek deze in het gat tegen je vliegwiel en tik keer hard draai je vliegwiel en tik nogmaals. let op wanneer je lomp doet beschadig je de magneet rand van je vliegwiel!!! maar als je voorzichtig doet en niet aan de rand slaat zal er hooguit een putje in de rand zitten en dit kan totaal geen kwaad.
                groeten
                stefan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.