Vespa-Ciao.NL
:: vespa is gek geworden!

Home Forums Algemeen Oude topics vespa is gek geworden!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Topic starter

alles gedaan, heb zelfs de contactpunten op 0,35 gezet en dit wat je tiepte : Zit er nog genoeg benzine in?
      Genoeg compressie?
      Zuiger goed geinstalleerd?
      Pakkingen erop ?
      Krijg je geen valse lucht doormiddel van je decompressieschuifje voor op je cilinderkop. ( door te laten flippen kijken of het over gaat)?

heeft toch niks met vonken te maken

hansieb
      Moderator

Vonkt die uberhaupt wel ? als je de bougie tegen het blok aan houd en loopt????

Ciaofrank
        Bijdrager

timschilders :
          ik ging eve rijde met mijn bravo en in een keer schijt hij er mee uit. ik kreeg hem ook niet meer aan! heb blok eraf gehaald, het bleek dat hij niet vonkte. heel de ontsteking van mijn ciao afgehaald en op mijn bravo gezet. heb alles nagekeken. heb contactpunten afgesteld, spoelen vervangen. en condensator vervangen, andere bobine gebrobeerd. heb met meet apparatuur van mijn vader gemeten of hij stroom kreeg, en overal kreeg hij stroom. maar er komt geen vonkje af. ken jij dit probleem? of weet jij een oplossing of wat er nog meer kapot kan zijn? meld het dan alstubliefd.
          al vast bedankt

neuh, niet dus

timschilders
          Topic starter

hansieb :
            Vonkt die uberhaupt wel ? als je de bougie tegen het blok aan houd en loopt????

in mun tekst staat toch dat hij niet vonkt

Ciaofrank
            Bijdrager

ook alle bedrading (bij de spoelen) nagechecked? Het moet een kortsluiting zijn ergens tussen de “vonk” en de massa als alles al vervangen is

timschilders
              Topic starter

ik heb heel de ontsteking uit mijn ciao gehaald.( spoelen,bedrading,condensator enz) heb ook bobine en bougie vervangen. maar hoe bedoel je tussen de vonk en de massa kortsluiting. wat bedoel met de vonk?

Ciaofrank
                Bijdrager

mja ik bedoel met de vonk gewoon het signaal…. maar dat is supervaag dan als je een werkende onsteking overzet en hij werkt nogsteeds niet, dan weet ik het ook niet meer….

timschilders
                  Topic starter

ja ben er nog steeds niet uit:con alles wat volges mij met de ontsteking te maken heeft overgezet

timschilders
                    Topic starter

heb hem gemaakt:D:blush nou gemaakt, heel de originele ontsteking,behalve lichtspoel (was wel kapot) en het orginele vliegwiel erweer opgezet. moest met de andere ontsteking een ander op want een bravo ontsteking is niet het zelfde als een ciao ontsteking. alles zat er weer op ik draai aan de koppeling, en hij vonkt! snap er niks van. maar blok er weer onder gezet en ik kon weer rijde. bedankt voor de tips van wat het kon zijn

hansieb
                      Moderator

Hehe 🙂 had dus wel met de vonk te maken !

timschilders
                        Topic starter

ja dat zij ik toch;) sttaat tochook in de tekst dat het over de vonk ging:) maarja hij rijd weer

Edjuh
                          Bijdrager

timschilders :
                            want een bravo ontsteking is niet het zelfde als een ciao ontsteking

Ehm, als het allebei contactpunt onsteking is, is het gewoon hetzelfde hoor.

timschilders
                            Topic starter

bij bravo zitten er drie spoelen in. een ontstekingsspoel+ een achterlicht spoel + koplamp spoel. bij een ciao zitten er maar 2 spoelen in . licht werkt daar op een spoel. trouwens vliegwiel van de bravo paste er niet op toen de spoelen van de ciao erop zaten. de bravo spoelen steken verder naar buiten

Edjuh
                              Bijdrager

Dat is dus het verschil tussen cp en elektronische ontsteking.

Vespaflappie
                                Bijdrager

hoeft totaal niet…Frenzke hat ook 3 spoelen…..! hoeveel draden komen er uti je blok qua ontsteking?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.