Vespa-Ciao.NL
:: vespa is gek geworden!

Home Forums Algemeen Oude topics vespa is gek geworden!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Topic starter

ik ging eve rijde met mijn bravo en in een keer schijt hij er mee uit. ik kreeg hem ook niet meer aan! heb blok eraf gehaald, het bleek dat hij niet vonkte. heel de ontsteking van mijn ciao afgehaald en op mijn bravo gezet. heb alles nagekeken. heb contactpunten afgesteld, spoelen vervangen. en condensator vervangen, andere bobine gebrobeerd. heb met meet apparatuur van mijn vader gemeten of hij stroom kreeg, en overal kreeg hij stroom. maar er komt geen vonkje af. ken jij dit probleem? of weet jij een oplossing of wat er nog meer kapot kan zijn? meld het dan alstubliefd.
      al vast bedankt

cittadriver
      Donateur

kijk eens of je goeie massa hebt

timschilders
        Topic starter

der kan toch weinig mis zijn met de massa?

iaccaloco
          Bijdrager

Vraag ’t dan niet…..

Je ken ’t toch proberen?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Edjuh
            Bijdrager

Bougie vervangen?

Ciaofrank
              Bijdrager

het klinkt als verlopen contactpunten… maar als jij alles hebt overgezet dan moet het gewoon werken… al geprobeerd wat edjuh zegt?

Ties
                Bijdrager

heb je de nieuwe cp ook opnieuw en vooral GOED afgesteld:P///klinkt dom maja:P miss vergeet je het ofzo:D

coda
                  Donateur

Ken het probleem.
                    Of je bougie niet goed,of contactpunten die niet goed sluiten,ook al staat ie netjes op 0,4.
                    Meet maar eens,je zult zien dat als je de kabel uit je blok tegen het frame aanhoudt deze wel vonkt,sluit je de kabel op de bobine aan en houd je de bougiedop met de bougie erin tegen je frame dan vonkt ie niet of nauwelijks.
                    Hij geeft dus wel stroom,maar te weinig voor een goede vonk.
                    Dus zet je contactpunten maar eens op 0,3 of 0,35,dan loopt ie wel,niet super (op top) maar hij loopt wel.
                    Anders is het je bougie,de rest gaat (bijna) nooit stuk.

timschilders
                    Topic starter

bedoel je het kabeltje dat je op de bobine aan sluit? zo ja, die vonkte niet. en de contactpunten stonden al op 0,35. bougie heb ik ook al vervangen. ook geen sucses.

timschilders
                      Topic starter

en nog een vraag, moet de bobine ook massa maken? laat me iets weten als je het weet,

Vespaflappie
                        Bijdrager

Jah; zonder dat looptie sowieso niet!

timschilders
                          Topic starter

ook net bobine weer vast gemakt, doet het nog steeds niet:cry

eddi
                            Bijdrager

het kan ook de condensator zijn, dan vonkt ie wel maar niet sterk genoeg(meestal een bietje gelig)

timschilders
                              Topic starter

timschilders :
                                ik ging eve rijde met mijn bravo en in een keer schijt hij er mee uit. ik kreeg hem ook niet meer aan! heb blok eraf gehaald, het bleek dat hij niet vonkte. heel de ontsteking van mijn ciao afgehaald en op mijn bravo gezet. heb alles nagekeken. heb contactpunten afgesteld, spoelen vervangen. en condensator vervangen, andere bobine gebrobeerd. heb met meet apparatuur van mijn vader gemeten of hij stroom kreeg, en overal kreeg hij stroom. maar er komt geen vonkje af. ken jij dit probleem? of weet jij een oplossing of wat er nog meer kapot kan zijn? meld het dan alstubliefd.
                                al vast bedankt

er staat toch dat ik de condensator heb vervangen

hansieb
                                Moderator

Yo om even samen te vatten:

Nieuw:
                                  Condensator
                                  Contactpuntjes
                                  Spoelen vervangen

Contactpunten op 0.4 afgesteld?
                                  Vonkt je bougie als je hem tegen het blok aan houd en rent?
                                  Zit er nog genoeg benzine in?
                                  Genoeg compressie?
                                  Zuiger goed geinstalleerd?
                                  Pakkingen erop ?
                                  Krijg je geen valse lucht doormiddel van je decompressieschuifje voor op je cilinderkop. ( door te laten flippen kijken of het over gaat)?

Dit allemaal al gedaan?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.