Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Grillo loopt niet meer
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 4 maanden geleden door Steven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 november 2011 om 18:44 #211617
Mijn Vespa Grillo loopt niet meer. Om het probleem uit te leggen moet ik er even de historie bij typen.
Ik heb een Grillo gekocht die in mijn ogen in topstaat was. Alles werkte en hij liep soepeltjes naar de 55. (alles origineel)
Nu rij ik naar mijn werk en begint hij te stotteren en steeds langzamer te lopen. Dus heb ik het benzinekraantje naar R gedraait en kon ik weer verder rijden met 45kmh. Op de terugweg direct langs de Esso. Daar heb ik 95 getankt en een flesje Carlube 2-stroke motorcycle oil XL gekocht. Dit heb ik 1:40 gemengt.Direct vanaf het moment dat ik hem starte liep hij klote, max 15kmh…
Daarmee de laatste paar km’s naar huis gereden.Toen begon ik te twijfelen of ik de verkeerde olie erbij had gedaan.Is dit zo? Of misschien te veel…
Normaal rij ik op MPM 2-stroke premium synthetic 1:40 en dat gaat goed.Thuis dus eventjes gaan sleutelen. Als eerste alle benzine eruit gegooid en 95 met MPM precies 1:40 aangemaakt en er terug in gedaan. Omdat ik geintresseerd was in de techniek (ik sleutel normaal alleen aan auto’s) heb ik gelijk even de carberateur eraf gehaald, volledig uit elkaar, schoongemaakt en weer gemonteerd.
Toen liep de brommer wat harder (25kmh) maar nog steeds klote en met veel blauwe rook. Ik heb wat zitten kloten met de gaskabel en stationair regeling. ook dit leverde natuurlijk niks op.
Toen de Bougie gecontroleerd. Deze was nogal vettig. Daarom heb ik er wat remmenreiniger in gespoten omdat ik dacht dat er misschien teveel olie in de cilinder zat aangekoekt. Daarna liep hij al beter 30km/h.Toen ben ik een stuk gaan rijden in de hoop dat het vuil/aanslag eruit zou branden. Helaas ging hij steeds slechter lopen en viel hij zelfs uit. Nu krijg ik heb niet meer aan de praat….
Bij aanduwen (trappers gedemonteerd) slaat hij wel gewoon aan en geeft hij vol gas terwijl gashendel helemaal los is.
Als ik dan erop spring of stop met duwen valt hij weer uit. Hoe vaker ik het achter elkaar doe hoe minder hij aan de gang wil blijven.Wie kan mij helpen? Ik snap er niet veel van. Naar mijn weten zijn er maar een aantal dingen nodig bij dit simpele blokje om te lopen en die heb ik gecontroleerd:
– Benzine goed gemengt
– benzinekraan en toevoer werken naar behoren
– sproeier en de rest van het brandstofsysteem is schoon
– luchtfilter, box en carberateur volledig gereinigd
– compressie is er voldoende, anders zou hij ook niet zo krachtig starten
– vonkjes zijn er. Ik heb tijdens het aanwduwen de bougie in de bougiekabel bij het blokje gehouden en die vonkt vrij hevigWie kan mij helpen?
9 november 2011 om 18:48 #238506Helmond is voor mij om de hoek

Tegen reiskostenvergoeding wil ik wel eens langskomen, kan niet veel zijn
9 november 2011 om 18:50 #238507niet rijker mengen dan 1:50, en dan nog eens een stukje rijden

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.