Vespa-Ciao.NL
:: vespa ciao wil niet stoppen

Home Forums Algemeen Oude topics vespa ciao wil niet stoppen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ernieek

Hallo,

ik heb een vespa ciao snorfiets over genomen die 5 ja stil heeft gesteen.

Het ding starte dus echt niet meer.

Heb alles goed schoon gemaakt en een nieuw benzine kraantje er op geplaatst en nu loopt het ding weer.

Aleen heb ik 1 prbleem. Hij wil nie meer uit 😀

Aleen als ik de choke indus en de dat linker knopje op het stur(een hendeltje waar je ook mee start)

Heeft iemand een idee waar dit door veroorzaakt word?

mvge erwin

Edjuh
      Bijdrager

Hij hoort uit te gaan als je de decompressie(dat hendeltje) indrukt, dus dan is er toch geen probleem? Choke is als het goed is niet nodig.

VespaCiaoPaul
        Bijdrager

is je de-compressi kabel ook aan geslote (dat linker hendeltje)

wheelieking89
          Bijdrager

@ernieek

(Aleen als ik de choke indus en de dat linker knopje op het stur(een hendeltje waar je ook mee start)

dat is je decompressie je choke zit in je brugkap weg gewerkt (rood knopje)

je choke is nOOIT een kabel bij een brommer dan 😐

daar moet je hem ook mee uitzetten 🙂

jorikc

bedoel je miss dat je niet meer trager kan rijden dat de toeren te hoog zijn.
              of dat je gashendel als je die terug draait , geen effect geeft??

hannesjeuh
              Bijdrager

volgens mij heeft hij die decompressiekabel er wel op maar zal hij niet goed aangesloten zijn op decompresseur.

kan ook zijn wat jorik zegt dat je gas niet meer 100% terug dichtgaat enja als dat het geval is zal je rap genoeg op je bek liggen:D. moetje waarschijnlijk nieuwe gaskabel kopen. zal dan weer vloeiend gaan;)

cittatuner
                Bijdrager

beetje kruipolie in de decompresseurkabel ofzow
                  :thumb

hansieb
                  Moderator

Heee wil niet meer uit komt me heel bekend voor :D:D hehe.

Wat ik had op me 42 alu die ook niet meer uit wou dus door middel van de decompresseur ookal ramde je hem zo hard in als je wou. Er zit een gat naast je tapeind dat is je decompressie gat in je cilinder , dat gaatje dat dus kleiner is dan je tapeindes. Daar moet je ff met schroevendraaier inporren tot je in de uitlaatpoort beland met je schroevendraaier.

Dit lijkt mij het probleem, bij mij was het helemaal dichtgekoold en na wat geram kwam ik opeens in de uitlaatpoort en deed de decompressie het weer.

iaccaloco
                    Bijdrager

:! Extra kabeltje trekken van je bobinestekkertje uit je blok naar je stuur toe, knoppie ertussen wat massa maakt met je stuur, klááárrr!

Mooiste is een origineel tuuterknoppie te bestellen, die kun je aan je gashandle vastschroeven(net als bij de Mixmodellen)
                      Je kunt ook een universele nemen, meestal zijn de knoppies daarvan rood, je kent ze wel….

Dan gaat ie zéker weten uit, en in feite nog beter ook, want hij stopt dan gewoon met vonken, dus hoor je dat “prffrrttt” geluidje ook niet meer……! 😉

:! Zo zat ’t “voegâh” ook op m’n KickCitta, en nu heb ik zo m’n contactslotje aangesloten….!:)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

ernieek

Hallo,

Het gas blijft zeker niet hangen. deze gaat netjes terug als ik deze los laat.

het is echt dat linker hendeltje dat he heel ve kan indrukken maar dan blijft hij lopen je hoort wel dat hij het moeilijker heeft, meer lucht geluid.

Hierstart je toch ook mee???

ik zal eens kijken waar ‘hansieb’ over hat of dat de oplossing is.

Een andere vraag bij stationair lopen. hoordt het wiel dan wel of niet te draaien?

wheelieking89
                        Bijdrager

moet je je decompressie hendel wat strakker aanstellen 😐

iaccaloco
                          Bijdrager

:! Kijk ff in dit topic:
                            http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3341&n=last#bottom

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

vicious
                            Bijdrager

Ik duw gewoon altijd naast de bougie op de decompresseur en laat kabel + hendel weg 8)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.