- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 8 maanden geleden door Rabarbarabarbaren.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juli 2020 om 13:28 #800470
Mijn uitrusting:
Vespa origineel:
carter
krukas
12/7 carbu (38 sproeier) waarin alles vernieuwd is
kop
luchtfilter
uitlaat38.2-10 DMP cilinder
Na installatie van de nieuwe cilinder heeft hij gelopen en liep soepel. tijdje stilgestaan en was hij volledig verzopen. benzine liep de uitlaat uit. sindsdien wil die niet meer starten.
Reeds gechecked:
afstelling
nieuwe bougie (ngk 6)
gechecked op oneffenheden op de zuiger of cilinder
alles vernieuwd en gechecked in de carbu
luchfilter schoongemaakt
gechecked of er ontsteking was en die is er
koppeling startsegment veertjes er uit
koppeling schoon gemaakt
juiste mengsmering 1/40 (nieuwe cilinder) met goede castrol olieals het goed is lekt hij nu niet meer na het vervangen van de vlotternaald.
maar ik weet niet meer wat ik moet doen om hem te laten lopen. iemand enig idee?25 juli 2020 om 14:43 #800473Mijn uitrusting: Vespa origineel: carter krukas 12/7 carbu (38 sproeier) waarin alles vernieuwd is kop luchtfilter uitlaat 38.2-10 DMP cilinder Na installatie van de nieuwe cilinder heeft hij gelopen en liep soepel. tijdje stilgestaan en was hij volledig verzopen. benzine liep de uitlaat uit. sindsdien wil die niet meer starten. Reeds gechecked: afstelling nieuwe bougie (ngk 6) gechecked op oneffenheden op de zuiger of cilinder alles vernieuwd en gechecked in de carbu luchfilter schoongemaakt gechecked of er ontsteking was en die is er koppeling startsegment veertjes er uit koppeling schoon gemaakt juiste mengsmering 1/40 (nieuwe cilinder) met goede castrol olie als het goed is lekt hij nu niet meer na het vervangen van de vlotternaald. maar ik weet niet meer wat ik moet doen om hem te laten lopen. iemand enig idee?
Als je gaat aanrennen begint het blok wel mee te draaien maar het slaat niet aan?
Dit even om een koppelingsverhaal te omzeilen.
Ik neem aan dat de checklist is van ná het vollopen van het blok/uitlaat?
Ik lees dat je de cilinder hebt gecontroleerd.
Dus die is er af geweest.
Anders zou het zo kunnen zijn dat je blok nog vol benzine staat.
Bougie er uit kraan dicht en even flink droog rennen.
Had je hem een tijd stilgezet met de kraan dicht? anders is de kraan stuk.
Je blok loopt immers niet vol benzine als de kraan goed afdicht.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 juli 2020 om 14:49 #80047525 juli 2020 om 15:24 #800478Als je gaat aanrennen begint het blok wel mee te draaien maar het slaat niet aan?
Dit even om een koppelingsverhaal te omzeilen.
Ik neem aan dat de checklist is van ná het vollopen van het blok/uitlaat?
Ik lees dat je de cilinder hebt gecontroleerd.
Dus die is er af geweest.
Anders zou het zo kunnen zijn dat je blok nog vol benzine staat.
Bougie er uit kraan dicht en even flink droog rennen.
Had je hem een tijd stilgezet met de kraan dicht? anders is de kraan stuk.
Je blok loopt immers niet vol benzine als de kraan goed afdicht.Gr. Wim.
Hey Wim,
aan de koppeling ligt het inderdaad niet, hij pakt en het blokje heeft compressie.
Ik heb dit indderdaad allemaal gedaan na het probleem, de benzinekraan heb ik ook gloednieuw er op gezet vorige week. deze werkt ook perfect en dicht volledig af.
de bougie heb ik er al uitgedraaid en daar zit geen benzine meer in.de tweetakt werkt toch met een onderdruk. dat blokje zou toch niet vol mogen lopen als mn vlotter goed werkt?
de bougie heeft ook een mooi koffiebruine kleur.het lekken is volgens mij nu gestop. maar krijg hem simpelweg niet meer aan
25 juli 2020 om 20:50 #800492hij startte zojuist zonder luchtfilter. even gelopen. nu doet hij weer niets.
28 juli 2020 om 19:53 #800595Heb zojuist het vliegwiel nogmaals er af gehaald en goed schoongemaakt van de binnenkant
ook heb ik hem opnieuw afgestelt op 0,45.
Keerring ziet er nog goed uit.
ik heb hem voorzichtig droog gemaakt met de bougie er van af en de carbu leeg gelaten. nieuwe benzine met 1/50 castrol getankt om de onjuiste mengverhouding uit te sluiten.
gechecked of hij nog ontsteking heeft en dat heeft hij, bougie ziet er normaal uit.ook heb ik al een andere werkende carbu geinstalleerd maar dit leverde ook niets op.
hij doet het nog steeds niet. iemand enig idee?

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.