Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Ciao Wil niet (goed) lopen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Rizla.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 april 2014 om 14:07 #211072
Hallo forumleden,
2 Dagen geleden waren mijn neefje en ik op onze vespa’s wat aan het rondrijden. tot ineens zijn brommer er mee ophield.
na thuis alles na te hebben gekeken kwam ik tot de conclusie dat zijn voetpakking hartstikke lek was ( olie druipte er haast uit)
en voor de rest was zijn hele blok ook net een vuilnisbelt , dus het blok er maar onderweg en alles schoonmaken. daarna nog een aantal dingen gedaan:
-Carb helemaal brand schoon gemaakt
-Nieuwe bougie erin
-Nieuwe voet en koppakking (lekt nu niet meer)
-Hele blok schoongemaakt en nagekeken op schade of iets (was niks te vinden zo op het oog)
-Nieuw Luchtfilter ( oude was nog de originele uit de fabriek , +-15 jaar oud)Hierna het blok er weer opgezet in de hoop dat hij het weer zou doen. maar helaas deed hij nog PRECIES! hetzelfde als voordat we er mee bezig gingen.
De symptomen:
Als ik hem aan probeer te fietsen dan slaat hij op een gegeven moment wel aan na wat spelen met het gas , maar zodra ik ophoud met trappen dan geeft ie de bekende BWOAAAAP en valt weer uit.
Als ik heel hard trap dan pakt hij hem op een gegeven moment op vol gas wel , en alleen als ik 3/4 – vol gas geef dan blijft hij lopen , en valt daarna op een gegeven moment ook weer uit(met een bwoaap)
Ik heb in de cilinder gekeken en deze leek verder in goede staat , 1 klein voelbaar krasje maar dit zal geen grote problemen moeten opleveren.
SETUP:
Volledig standaard, sproeier 48 / 12/10 carb , standaard uitlaat , originele cilinder.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem!?
Alvast bedankt!
16 april 2014 om 14:12 #240390Ik zou toch nog een keer je voet en koppakking controleren het is mogelijk dat deze tijdens opzetten beschadigd is. Tevens vraag ik mij af of je de contactpunten voor montage nog even bekeken hebt of deze niet verkeerd staan afgesteld.
16 april 2014 om 16:24 #240391Lijkt dat hij te weinig benzine krijgt. Heb je het filter al eens bekeken?
17 april 2014 om 06:48 #240400Voet en kop pakking zitten er goed op en er lekt niks weg zodra hij aanstaat (rook/olie) , En het luchtfilter is droog en gloednieuw
en het is een elektronische ontsteking dus van contactpunten heb ik geen last:D
17 april 2014 om 08:46 #240401Heeft hij ook voldoende compressie. Wat ook wel kan dat er wat vuil tussen veer van decompressie zit. Zodoende blijft decompressie kelp open staan.
Andere iets wat mogelijk benzinetank vol drap licht. Als je de benzine slang eraf haalt. En het benzine kraantje open zet. Stroomt benzine ook goed door.
Vonkt bougie nog goed.
Hoe zagen de zuigerveren er uit?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.