Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao wheelie klaarmaken

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao wheelie klaarmaken

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

CiaoBella!
    Topic starter

haha Wim daar zat ik ook al aant te denken verdomme

brommers kiek´n

Magnus01
      Bijdrager

Die voetpakking is sowieso niet goed, de 65cc malossi heeft totaal andere spoelpoorten dan de DR.

Brian
        Bijdrager

Beste blijft zelf snijden staat een how to op het forum, ik doe dit nu ook en heb geen lekkage meer gehad.

Jorick
          Bijdrager

Wat Brian zegt. Koop een vel en ga lekker zelf snijden zo weet je zeker dat de poorten van je cilinder iedergeval niet geblokkeerd worden. Dit werkt perfect bij mij👌

CiaoBella!
            Topic starter

ja dit ga ik denk ik proberen, ofja een andere keer want heb nu gewoon dr pakking gehaald dus moet kloppen nu

brommers kiek´n

Jorick
              Bijdrager

Volgensmij blokkeert de dr pakking de booster poorten.

Dennis Scholing
                Bijdrager

Dat zie je toch als je de cilinder er op zet?
                  Ik hoop dat die loopt voor je na zoveel tegenslagen moet die het doen!!!

CiaoBella!
                  Topic starter

had 2 pakkingen liggen dus, die van DR en die van Malossi, die van DR past eig vrijwel niet, dus heb die van Malossi maar bijgeknipt zodat ie paste (volgende keer ga k ze zelf snijden/knippen). maar nu ook nog vloeibare silicone voetpakking, dus nu moet alles het wel doen. maar alweer niks, de vorige keer testen lukte het me wel nog om m aan te krijgen maar nu lukte dit zelfs niet, hij heeft compressie, geprobeerd met/ zonder luchtfilter. Dus toen maar even het proces nagelopen, hij lekte nog een beetje wat me verbaast, maar minder als de vorige keer en nu startte ie helemaal niet, dus uiteindelijk brommer opgehangen en maar gaan kijken, met de boor dr bij voor m aan te zwaaien. hij trekt lucht, heeft compressie, carb is prima, dus gok ik dat het aan de ontsteking/ bobine ligt. de koplamp heb k n nieuw lampje in gezet en een nieuwe kabelboom, deze deed nog steeds niks dus vandaar ook een idee dat het aan de ontsteking ligt. Dus weer eens het blokje dr onder uit. ofja eerst maar een gekeken of ie vonkte, dit heb k al een eerder gedaan en toen deed ie t, nu eigenlijk vrij weinig tot niks, ofja eerst piepkleine maar daarna niks meer, dus blok dr onder uit, doorgemeten, maar alles was prima. dus misschien zit het dieper dacht ik. dus het vliegwiel er maar af gehaald, waar ik trouwens Biermobiel voor wil bedanken, haha de tutorial op yt was erg handig. maar daar ook alles zag dr prima uit, doorgemeten, kabels gecheckt. dus weer dicht. k ga vanavond weer de cilinder dr op zetten, en nu proberen NOG secuurder te werken want over dat lek voel k me nie fijn. had gelezen dat de bobine op het frame blank moet zijn, en nu k mijn frame geverfd heb zou dit natuurlijk ook kunnen, dus dat ook maar gelijk gedaan. Maar als ik eerlijk ben vind ik het dan raar dat ie paar weken wel starten. als dat blank schuren niet helpt, ga ik denk k de gok wagen op n nieuwe bobine te bestellen. ik moet wel toegeven dat t erg interessant s, eerst zou k me dood ergeren aan het feit dat het niet lukt maar nu vind k t ook wel n uitdaging omdat k al best ver ben gekomen terwijl k begon met 0.0 kennis

brommers kiek´n

Brian
                    Bijdrager

Als je je bougie in de bougiedop doet en dan tegen de cilinderkop aan houd. Dan moet hij vonken mits je de krukas rond draait met iets.

CiaoBella!
                      Topic starter

heb k gedaan, met nieuwe bougie, met oude bougie, met nieuwe bougie dop en met de oude, van de bougiekabel zelfs nog een stukje afgesneden zodat hij de bougie dop beter raakte

brommers kiek´n

Brian
                        Bijdrager

Maar hij vonkte wel ? Ik heb met mijn blok wel gemerkt als ik hem uit elkaar heb gehad hij moeilijk start op het begin. Ik spuit dan meestal wat deo in de cilinder en dan de bougie erin dan start ie vaak meteen.

zevenenergie
                          Donateur

Is hij al wheelie klaar nu?

CiaoBella!
                            Topic starter

Hey Brian dit is een goed idee, vanavond is de pakking droog, ga het dan maar een proberen. en ja als ik m aan de praat krijg moet ie wheelie klaar zijn

brommers kiek´n

Brian
                              Bijdrager

En loopt als een zonnetje ?

CiaoBella!
                                Topic starter

nog niet, heb t blokje dr weer onder en ging toen toch nog s testen met deo n de cilinder, en nog s met remreiniger in de carb. alweer niks. de witte ontstekingskabel vanuit het blok had k ff gwn als contact punt zegmaar op de bobine gelegd( moet nog n nieuw kabelschoentje op) en deze vonkte hartstikke goed op de bobine, maar de bougie deed nog steeds niks. Dus naar mijn idee MOET het de bobine wel zijn, kan bna niet anders, het hele ¨circuit¨ is rond, hij krijgt benzine, ontsteking s prima, carb s nog goed. en hij stopt met werken bij de bobine, dus ff nieuw bestellen. En dan denk (hoop) k toch dat ie t eindelijk doet

brommers kiek´n
                                15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 113)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.