Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › vespa ciao werkt niet
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 1 maand geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 februari 2023 om 18:40 #818695
Ik probeer nu ongeveer 5 weken mijn vespa ciao aan het werk te krijgen. Ik realiseerde me voor het eerst dat ik geen vonk had, dus ik heb het vliegwiel eraf gehaald. Ik realiseerde me dat een draad was geplet door de punten. Ik heb hem vervangen en vonk terug. Ik probeerde de hele motor weer in elkaar te zetten en te starten. Niets. Ik had een vonk, dus ik ging verder met het volgende. Steek er een compressietester in en hij kwam terug met een solide 125 PSI. Dus ging ik verder met het volgende, Brandstof. Ik probeerde de fiets te starten met 2 koolhydraten: een 13/13 en een 12/10. Geen van beide werkte, en elke keer als ik de motor probeer te starten, lekt er gitzwarte brandstof uit de basispakking of de uitlaatpoort. Ik heb de cilinder verwijderd en de basispakking schoongemaakt, gewoon om er zeker van te zijn dat alles perfect was. Ik controleerde ook mijn zuiger en ringen, en het leek allemaal onder controle te zijn. Ik probeer het opnieuw op te starten, maar NOG STEEDS geen leven uit. afgelopen weekend heb ik de motor er WEER uitgehaald en schoongemaakt en getest. Elk. Enkel. Deel. Nadat ik had gezien dat alle multimeteraflezingen die ik had genomen ongeveer overeenkwamen met wat ze zouden moeten zijn, zette ik de fiets weer in elkaar en probeerde hem te starten. Deze keer was het echter anders. Als ik al mijn kracht in het trappen zou steken en echt gas zou geven, zou het ongeveer een seconde sputteren en dan uitsterven. Ik heb getest op vonk door de plug op de cilinderkop te plaatsen. Ik krijg een sterke vonk als ik begin te trappen, maar de vonk valt af en toe helemaal uit. Is er iets ongelooflijk voor de hand liggend dat ik hier mis? Ik ben absoluut wanhopig om deze fiets aan de praat te krijgen en ik verlies mijn verstand omdat hij niet wil lopen en gewoon in mijn garage staat te slapen.
TLDR: Fiets werkt niet en hier is alles wat ik heb vervangen/onderhouden
Nieuwe condensator
Nieuwe externe bobine/bougiekabel/bougie
geheel nieuwe interne schroefdraad
interne spoel getest, lijkt goed.
Gloednieuwe 43 mm cilinder en zuiger
Gloednieuwe 13/13 carb
vonken sterk, maar alleen voor korte periodes.
125 PSI-compressie
achterlicht werkt, maar remlicht niet
PLZ HALEN!!!!!
Elk inzicht wordt op prijs gesteld
17 februari 2023 om 20:28 #818698Hallo Hayden, nice a Ciao in Texas 😎
put a picture of your Ciao here, in a nice Texas background 😉 .soms zijn ook nieuwe condensatoren al defect of zeer slecht (china).
Probeer een nieuwe.
Controleer of alle massa (ground) goed contact maakt,
dus bobine aan frame, geen verf en of roest er tussen,
engine to frame.
Are you shure that all the isolation of the wiring is oke?
So nowhere makes contact with the frame(ground-)
You have a lot off unfired gasoline leaking,
is the mainjet (sproeier in dutch) the right size?
Check it in the sproeier database:https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/
Did you set the points right? (The ignition timing)
Set the points at 0,45mm when the opening in the flywheel is
exact above the points (=biggest opening at the highest point of the cam)
Check also the flywheel / cam key en his way in de crackshaft,
that must be perfect in line, the cam and the shaft, ( = the timing)Check also our “how to’s above the page
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.