Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao, wat moet ik doen

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa ciao, wat moet ik doen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaolimbo
    Topic starter

Beste mensen,

ik heb een vespa ciao uit 1995, leuk ding,
      ik heb er een nieuwe uitlaat opgezet en een racefiltertje,
      denk dat hij nu ongv 40 loopt.

Nu woon ik in een bergachtig landschap, en mijn vespatje komt niet echt een wat stijlere berg omhoog, wat kan ik hier aan doen? ik had gelezen als je een kleinere poulie erop zet dat hij sneller gaat, maar gaat dat tenkoste van de trekkracht als ik een berg oprij?

Groetjes

rikkie
      Bijdrager

je zou dus een grotere poulie kunnen nemen of een vario! en ik denk dat dit laatste echt een must voor jou zal zijn!(A)

ciaolimbo
        Topic starter

als ik er een andere vario opzet, gaat hij dan een stuk langzamer?

thierry93
          Donateur

vario trek goed. bijna het zelfde als een scooter.
            Je kan ook je trekveren veranderen. Groene polini.
            Het is hoever je wilt gaan met de bedragen en je snelheid?
            ciaoo

-RobinvS-
            Bijdrager

van Groene(Of andere kleur) trekveertjes krijg je niet meer Power(voor bergen etc) je draait meer toeren als je wegrijd, dus sneller optrekken

thierry93
              Donateur

maar hij wit een sneller optrek hebben?

eidos
                Donateur

Als je in een gebied met bergen vooruit wilt komen is een vario een must!, Met poulie zul je nooit met veel power de berg op kunnen komen. Of je moet wel een heel dik blok hebben, Maar dat heb je dus niet. Ik zeg vario kopen!

thierry93
                  Donateur

t’s wat hij wilt

Loek
                    Bijdrager

Een standaard bromfiets met sito pijpje en 95 poelie trekt je elke berg gemakkelijk op, als je geen passagier achterop hebt.
                      Een snorfietssetup met kleinere poelie gaat al een stuk minder goed de berg op. Ik denk dat hij een snor heeft die zwaarder vertand is en daarom totaal geen power meer heeft.

ciaolimbo
                      Topic starter

@loek

dan ken je de bergjes in limburg nog niet;)
                        ik ben zelf ook niet de lichste met men lengte van 1.98 meter en een gewicht van 95:P
                        iemand van een kilo of 65 zal elke berg wel makkelijk op rijden, maar mijn brommertje heeft toch wat meer pit nodig.

als ik een andere vario erop zet, moet ik dan veel veranderen? of is het gewoon kap eraf, vario erop en kap er weer op?
                        wat kost zo een ding? en wat voor eentje moet ik nemen?

alvast bedankt allemaal!

ps: hij rijd 40

thierry93
                        Donateur

je moet je as achter alnger make, waar nu je poulie zit.
                          En je kap kan er waarschijnlijk niet meer op(er zijn wel andere voor)
                          Je kan beste even vragen aan iemand die ene vario heb hoe duur dat allemaal gaat koste.

suc6

Anoniem

soms verschijnen ze weleens rond de 100 euro.
                            ik heb op me snorblokje ook vario gehad, dat trekt wel lekker bergop, weeg 80 kilo.

je moet de vertandingsbak die in het achterwiel zit vervangen naar een varioklok.
                            ook moet je een achterkoppeling en voorvario hebben + Vsnaar

waar woon je dna in limburg?

FonS
                            Bijdrager

ciaolimbo :
                              @loek

dan ken je de bergjes in limburg nog niet;)

Loek en ik wonen beide in het diepe zuiden hoor, dus die bergjes kennen we wel :lol En ik ben het met hem eens, een standaard Ciao met poelie 95 trekt gemakkelijk de heuvels op (met een citypower uitlaatje oid nog beter natuurlijk).
                              Met vario gaat het vanzelfsprekend nog gemakkelijker.
                              Dit is de how-to vario monteren, dan zie je meteen hoe het allemaal in elkaar zit: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=295

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.