Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao valt stil

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao valt stil

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

nikolaimeheus
    Topic starter

Hallo,

mijn Vespa Ciao is na een paar maanden eindelijk “hersteld”, maar ik zit nog steeds met een probleem. Wanneer de choke aan staat start de brommer perfect, hij blijft ook mooi draaien, maar vanaf dat de choke uit is, valt hij langzaam stil. Ik heb al verschillende sproeiers geprobeerd, en telkens de brommer proberen afstellen, maar het beste resultaat dat ik kreeg was dat hij bleef draaien wanneer ik volle gas geef, maar stationair, zonder choke, blijft hij nooit draaien. Ook lekt hij een beetje bruine olie tussen de cilinder en de carter, wat me doet denken dat de voetpakking misschien stuk is, maar dat zou ik vreemd vinden, want de brommer komt net van de garage, en de garagist zei dat hij de voetpakking vervangen had (met een zelfgemaakte).

Is er iemand die mij kan helpen en weet wat ik moet doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Nikolaï.

nikolaimeheus
      Topic starter

Misschien handig om te weten: bijna alles op mijn Vespa Ciao is standaard, er zit juist een 13/13 Dell’orto carburateur op met sproeier maat 50.

SuperSi
        Bijdrager

terug naar de garagist want meneer heeft zijn werk niet goed gedaan!

Wilk1985
          Moderator

Qua sproeier zit je wel ok maar er is duidelijk iets nog niet in orde, hij zal ergens valse lucht trekken.

Als je niet terug wil naar je garagist zou je eerst de krukaskeerring eens kunnen checken, en anders verder zoeken naar een plaats waar hij valse lucht kan trekken. Dit zou goed bij de voet of koppakking kunnen zijn, waarom je garagist zelf een pakking maakt terwijl er gewoon goede voetpakkingen te krijgen zijn vind ik al bijzonder. Het feit dat hij hem aflevert terwijl de brommer schijnbaar niet goed werkt is al helemaal apart dus ik zou ook eerst daar even gaan praten.

nikolaimeheus
            Topic starter

Wilk1985 :
              Qua sproeier zit je wel ok maar er is duidelijk iets nog niet in orde, hij zal ergens valse lucht trekken.

Als je niet terug wil naar je garagist zou je eerst de krukaskeerring eens kunnen checken, en anders verder zoeken naar een plaats waar hij valse lucht kan trekken. Dit zou goed bij de voet of koppakking kunnen zijn, waarom je garagist zelf een pakking maakt terwijl er gewoon goede voetpakkingen te krijgen zijn vind ik al bijzonder. Het feit dat hij hem aflevert terwijl de brommer schijnbaar niet goed werkt is al helemaal apart dus ik zou ook eerst daar even gaan praten.

Ik heb zelf nog niet echt veel ervaring met aan brommers werken, het is ook mijn eerste brommer, dus de krukaskeerring checken lijkt mij wel al vrij moeilijk aangezien ik daarvoor heel veel uit elkaar moet halen. Moest er ergens een tutorial zijn, dan wil ik wel eens kans wagen. Ik ga eerst proberen om de voetpakking te vervangen, en zien of dat iets uithaalt.

AA-T
              Sleutelbeheerder

Wat zei je brommerboer er zelf over? Lijkt me niet dat hij je een brommer aflevert waar je niet eens mee thuis kan komen en beweert dat alles goed is?
                Als dat wel het geval is, nooit meer terug naar die vent..

Je zou eens naar deze 2 how to’s kunnen kijken over het vervangen van een cilinder en zuiger.
                http://vespa-ciao.nl/page.php?id=196
                http://vespa-ciao.nl/page.php?id=474
                De zuiger hoeft er natuurlijk niet vanaf, maar de cilinder wel.

Ook zou je eerst nog even de Deo test kunnen doen http://vespa-ciao.nl/page.php?id=479
                Zo kan je eerst nog even controleren of je überhaupt valse lucht trekt, en of dit daadwerkelijk bij de voetpakking weg komt. Misschien wel handig voordat je de hele boel uit elkaar trekt..

nikolaimeheus
                Topic starter

AA-T :
                  Wat zei je brommerboer er zelf over? Lijkt me niet dat hij je een brommer aflevert waar je niet eens mee thuis kan komen en beweert dat alles goed is?
                  Als dat wel het geval is, nooit meer terug naar die vent..

Je zou eens naar deze 2 how to’s kunnen kijken over het vervangen van een cilinder en zuiger.
                  http://vespa-ciao.nl/page.php?id=196
                  http://vespa-ciao.nl/page.php?id=474
                  De zuiger hoeft er natuurlijk niet vanaf, maar de cilinder wel.

Ook zou je eerst nog even de Deo test kunnen doen http://vespa-ciao.nl/page.php?id=479
                  Zo kan je eerst nog even controleren of je überhaupt valse lucht trekt, en of dit daadwerkelijk bij de voetpakking weg komt. Misschien wel handig voordat je de hele boel uit elkaar trekt..

Hij zei dat de brommer hoorde te werken, maar dat ik juist de sproeier nog moest vervangen en hem afstellen. Dat heb ik dus gedaan, en nu zit ik dus met het resultaat dat ik hierboven beschreven heb.

SuperSi
                  Bijdrager

Nogmaals, je garagist heeft zijn werk niet gedaan.
                    Het is toch geen stijl om een brommer af leveren zonder af te stellen.

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Voordat de probleempjes ontstonden deed de brommer het goed?
                      Wat is er sindsdien allemaal aan gedaan?
                      Zijn er onderdelen vervangen waardoor je inderdaad de sproeier zou moeten veranderen?

Is er niks vervangen behalve wat pakkingen zou het toch echt niet aan de sproeier liggen..
                      In m’n vorige post staat een linkje voor de deo test, voer deze eens uit als je wil?
                      Het is beter eerst de oorzaak te achterhalen dan lukraak dingen te veranderen of vernieuwen, scheelt je ook een hoop geld..

nikolaimeheus
                      Topic starter

AA-T :
                        Voordat de probleempjes ontstonden deed de brommer het goed?
                        Wat is er sindsdien allemaal aan gedaan?
                        Zijn er onderdelen vervangen waardoor je inderdaad de sproeier zou moeten veranderen?

Is er niks vervangen behalve wat pakkingen zou het toch echt niet aan de sproeier liggen..
                        In m’n vorige post staat een linkje voor de deo test, voer deze eens uit als je wil?
                        Het is beter eerst de oorzaak te achterhalen dan lukraak dingen te veranderen of vernieuwen, scheelt je ook een hoop geld..

Toen ik de brommer kocht draaide hij niet, ik kocht hem als een eerste projectje, maar uiteindelijk bleek er veel meer mis mee dan wat de verkoper had gezegd, dus heb ik hem maar naar de garage gebracht. Ondertussen is de carbu, sproeier, pakkingen, zuigerveren en piston vervangen. Ik weet niet precies wat de garagist gedaan heeft. De deo test heb ik al gedaan, en ik ben er nu toch wel vrij zeker van dat de voetpakking niet echt in orde is. Volgens mij is er ook iets mis met de carter, aangezien ik vaak druppeltjes olie/benzine vanonder aan het vliegwiel, bij het plastieken deel, zie, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb een nieuwe kop- en voetpakking besteld, en deze ga ik dit weekend vervangen.

SuperSi
                        Bijdrager

die druppels olie/benzine kunnen komen omdat het lekt uit je voetpakking.
                          anders kan het zijn dat je krukas keering er uit ligt, en hierdoor mengsel uit je blok lekt.
                          Nogmaals zou ik het de garagist laten opknappen. Jij hebt die man betaald, neem ik aan, om een goed werkende brommer terug te krijgen. Als meneer dat niet doet vind ik dat je recht heb op je geld terug, minus de prijs voor de onderdelen, of een alsnog goed werkende brommer.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.