Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Vespa Ciao valt remmend uit na een aantal kilometers
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door PlaceboGrass.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juli 2018 om 12:11 #776919
Dag allemaal!
Mijn naam is Daan. Ik ben zowel nieuw op het forum, als nieuw met brommers.
Kortgeleden heb ik voor een klein bedrag een leuke Vespa Ciao snor kunnen kopen van een bekende.
Samen met mijn broer heb ik alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.Daarnaast hebben wij de volgende onderdelen nieuw erin gezet:
– Trekveertjes en schoentjes (blauwe veertjes)
– De luchtfilter (Malossi namaak)
– Alle pakkingen
– De uitlaat (citypower)
– De zuiger
– Een sproeier van 42 (origineel 38)
– Een bezinefilter tussen de benzineslang geplaatstDe brommer loopt prima en ook stationair, echter na ongeveer 2 kilometer valt de brommer uit.
Na hij uitvallen rolt de brommer niet gewoon uit, het voelt bijna alsof de voorrem wordt ingehouden.
De snelheid waarmee ik stil sta is dus behoorlijk!Vervolgens kan ik de brommer wel weer aankrijgen zonder problemen, echter rijdt die nu maar een meter of 200! Ik heb de kappen eraf gehaald om te kijken of ik iets vreemds zag, maar dat was niet het geval.
Wel waren de kappen ontzettend warm! Daarna ben ik naar huis gelopen, omdat ik bang was dat ik anders iets aan de brommer zou beschadigen.Ik heb zelf (nog) nauwelijks verstand van brommers, dus ik heb ook geen idee wat het kan zijn of waar ik moet beginnen. Als iemand mij kan helpen zou ik dat heel erg kunnen waarderen! 🙂
30 juli 2018 om 12:49 #776922Klinkt als een warmloper… even de cilinder + kop er af halen en kijken hoe het er van binnen uitziet. Indien mogelijk ff wat foto’s posten 👍🏼
En welkom natuurlijk! 😉
30 juli 2018 om 13:11 #776925Bedankt voor je reactie Coenio!
Ik zal dit zo snel mogelijk proberen
Als het gelukt is, post ik wel wat foto’s 😀30 juli 2018 om 13:54 #776927Klinkt als een warmloper… even de cilinder + kop er af halen en kijken hoe het er van binnen uitziet. Indien mogelijk ff wat foto’s posten
En welkom natuurlijk!
Ik kreeg zojuist te horen dat het mogelijk ook aan de benzinefilter kan liggen en dat deze gewoon er vanaf kan. Zou dat het kunnen zijn? Voorheen zat deze er niet op.
30 juli 2018 om 13:59 #776928Lijkt inderdaad warm of vastgelopen te zijn… Je hebt een andere uitlaat en luchtfilter gemonteerd en een sproeier van 4 maten groter. Waarschijnlijk had deze 6 of zelfs 8 maten groter gemogen. Dat is een kwestie van inschatten, aanvoelen en ervaring.
Vaak is de cilinder nog bruikbaar, maar moet de zuiger vervangen en voorzichtig ingereden worden. In het ergste geval moet dus ook de cilinder vervangen worden. Ik ben benieuwd naar foto’s.
Wel leuk om er een Ciao rijder in de buurt bij te hebben!Edit: extra benzinefilter tussen de slang is niet nodig en kan voor problemen zorgen. Maar dan valt de brommer uit door benzinegebrek en rolt dan wel nog uit. Wat jij omschrijft doet helaas eerder denken aan een groter probleem.
31 juli 2018 om 11:49 #776957Lijkt inderdaad warm of vastgelopen te zijn… Je hebt een andere uitlaat en luchtfilter gemonteerd en een sproeier van 4 maten groter. Waarschijnlijk had deze 6 of zelfs 8 maten groter gemogen. Dat is een kwestie van inschatten, aanvoelen en ervaring. Vaak is de cilinder nog bruikbaar, maar moet de zuiger vervangen en voorzichtig ingereden worden. In het ergste geval moet dus ook de cilinder vervangen worden. Ik ben benieuwd naar foto’s. Wel leuk om er een Ciao rijder in de buurt bij te hebben! Edit: extra benzinefilter tussen de slang is niet nodig en kan voor problemen zorgen. Maar dan valt de brommer uit door benzinegebrek en rolt dan wel nog uit. Wat jij omschrijft doet helaas eerder denken aan een groter probleem.
Hey Fons,
Bedankt voor je reactie! Wij hebben al een nieuwe zuiger geplaatst, dat was ik vergeten te vermelden. Gister heb ik ook de benzinefilter weggehaald en nog een stuk gereden. Het probleem komt alleen voor als ik volgas geef of bijvoorbeeld een stijle berg omhoog rijdt. Wanneer ik gewoon rond de 25 rijdt gebeurt er (nog) niks.
Op het moment kan ik helaas mijn cilinder nog niet demonteren. De man met het gereedschap is helaas op vakantie! Is er nog iets anders dat ik kan proberen of kan ik het best even afwachten?
31 juli 2018 om 12:37 #776959Ik zou even afwachten als ik jou was. Als het een warmloper is, dan is de schade nu misschien nog beperkt. Hoe langer je doorrijdt, hoe meer schade..
31 juli 2018 om 13:28 #776962De blauwe trekveren bevorderen icm jou setup ook niet een laag toerental en zijn eigenlijk wat te strak. Ik zal de grijze of groene monteren als ik jou was. Hierdoor zal je iets minder volgas hoeven geven en tevens minder warmte produceren.
31 juli 2018 om 14:25 #776966De blauwe trekveren bevorderen icm jou setup ook niet een laag toerental en zijn eigenlijk wat te strak. Ik zal de grijze of groene monteren als ik jou was. Hierdoor zal je iets minder volgas hoeven geven en tevens minder warmte produceren.
Bedankt Martino!
Dat was ik mij net ook zelf aan het bedenken. Ik ga zo eerst eens de grijze proberen.
Ook mijn broer denkt dat de sproeier wel wat groter mag.
Ik heb hier alleen nog een 49 liggen, ik zal die straks ook eens proberen.31 juli 2018 om 15:10 #776967Dat je een nieuwe zuiger gemonteerd hebt, wil niet zeggen dat hij nu niet warm kan lopen door een te arme afstelling.
De sproeier mag zeker groter en ik verwacht dat hij dan beter zal lopen. Maar de schade aan de zuiger en eventueel de cilinder is er al. Aangezien je van buiten niet kunt zien hoe ernstig die schade is, raad ik je aan om toch de boel even uit elkaar te trekken en na te kijken.
Als je de originele luchtfilter nog hebt zou ik die monteren. Je (nep) Malossi filter laat te veel lucht door, dus met je originele filter zit je met je huidige sproeier al een stuk beter in de richting.31 juli 2018 om 16:42 #776968Overigens nog een opmerking over deze nieuwe zuiger. Gaat het hier om een imitatie zuiger? Ik hoor dat deze wel eens ovaal kunnen zijn en goedkoop vaak duurkoop zal zijn.
31 juli 2018 om 17:10 #776969Mijn broer kan volgende week pas de cilinder nakijken. Eventueel heeft hij zelfs nog een voor mij liggen. Met deze gedachte in mijn afhterhoofd, heb ik toch het een en ander geprobeerd.
Ik heb de blauwe trekveertjes vervangen door de grijze. Dit rijdt al een stuk beter. Daarnaast heb ik de sproeier van 42 vervangen door een van 49 (die ik nog had liggen).
Ik heb een flink stuk gereden en hij is niet meer warmgelopen. Echter het volgende probleem:
De brommer rijdt tot ongeveer 500 meter uitstekend, daarna alleen op de choke. Betekend dit dat ik een andere sproeier nodig heb?P.S. ik durf niet te zeggen of de zuiger een namaak is. Deze heb ik gekocht bij een speciaalzaak en kostte ongeveer 10 euro.
1 augustus 2018 om 16:54 #776991Bedankt voor al jullie reacties.
Het probleem lijkt opgelost te zijn.Ik heb de trekveertjes vervangen, van blauw naar grijs.
Ik heb de sproeier vervangen van 42 naar 49.
Ik heb een standaard luchtfilter geplaatst.Na vele kilometerd geen problemen meer gehad! Mocht het zich wel nog voor doen, dan heb ik eventueel nog een andere cilinder liggen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.