:: Vespa Ciao stottert en valt dan uit :|
-
ThieuxTopic starter
hey,
Ik heb zo’n 3 weken geleden een vespa ciao 2e hands op marktplaats gekocht en hij reed gewoon goed.
Tot dat hij vandaag ineens begon te stotteren, ik gaf gewoon een constante snelheid gas, maar opeens viel hij weg, toen pakte hij hem weer even om toen weer weg te vallen, toen kon ik nog 500 meter doorrijden tot hij er opeens mee stopte 😐
ik heb hem opnieuw aangerend en hij reed weer, maar na 200 meter kreeg ik hetzelfde?
En toen telkens om de 100 meter…
Ik zou echt niet weten wat ik moet doen en ik heb de vespa eigenlijk morgen alweer nodig.
gr Thieu
contactpuntjes afstellen, kijken of je bouie wel goed vonkt en kijken of je sproeier of vlotterbakje niet een vuiltje in zit.
lampenkap :
benzine op? haah
omg:P
maar miss heb je teveel olie gemengd??
ThieuxTopic starter
Hij start nu trouwens ook heel slecht tot bijna niet
check je kabel van je blok naar je bobine ff, kan zijn dat het stekkertje van je kabeltje brak is, en dan maar half contact maakt, pas geleden nog bij een maatje zelfde probleem, liep daarna weer als een zonnetje.

Geert (H) Ciao
sproeier verstopt. Demonteer je sproeier en blaas hem door met een compressor of gewoon met je mond. waarschijnlijk wil hij beter starten in choke?
MikeBijdrager
kijk even of de benzine toevoer naar je blok nog goed doorloopt. als dat niet zo is carburateur met sproeier en filter goed schoonmaken.
je contactpunten zelf kunnen het haast niet zijn. die verlopen niet van het ene op het andere moment.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.