Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Ciao stottert bij hoge toeren
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Kinderbrueno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 november 2016 om 10:07 #212021
Dag allemaal, heb een maand of 2 geleden een Ciao van de jaren 80 gekocht, snorfiets 25 km/u.
ondertussen heb ik het motorblok verwijderd en een paar dingen gereviseerd. Nieuwe piston met zuigerveren, nieuwe bougie, nieuwe koppelingssegmenten, nieuwe carbu en een citypower uitlaat.Nieuwe benzinekraan met een extra filter tussen de slang naar carbu.
Bij het testrijden daarnet, probleem. Stationair draait hij perfect, vanaf ik gas geef begint hij in hogere toeren in te houden en soms stil te vallen. Er zit een standaard carbu 12/10 in met sproeier 42, ook al getest met sproeier 44.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?15 november 2016 om 10:36 #242923Welke hittegraad bougie gebruik je?
15 november 2016 om 13:01 #242924ik heb er nu een ngk b6hs inzitten, de originele was een piaggio-champion.
Als hij inhoudt en uitvalt bij volgas, moet ik dan proberen met grotere of kleinere sproeier ? Is er een manier om sproeier te wisselen zonder carbu te demonteren ? Ben het op en af halen van van de carbu beetje beu ah worden 😉
16 november 2016 om 06:57 #242925Ik had hetzelfde probleem met de NGK BR6HS. Ik had voorheen een NGK BR7HS maar die was op en ik heb op aanraden van de brommerboer een BR6HS gekocht. Maar dat was dus stotteren geblazen als ik boven de 25/30 km/h kwam. Eergisteren weer omgewisseld voor een BR7HS en nu rijdt ie weer super (zoals we natuurlijk allemaal gewend zijn van Ciao’tjes…). Ik zou dat even proberen 🙂
Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
VesbaS perso hier!16 november 2016 om 10:30 #242926Ik ben bij de Vespashop een NGK BR8HS gaan halen, 7 hadden ze niet op voorraad. Tevens heb ik 1 luchtingang van de luchtfilter afgeplakt, hij houdt niet meer in en ik kan volgas rijden. Heb t gevoel dat hij toch nog beter kan, ik ga toch nog eens proberen met een andere sproeier. De bougie zag er net na een paar km volgas rijden goed uit, maar nog niet helemaal perfect koffiebruin. Al bij al blij dat het beest terug rijdt !
16 november 2016 om 22:16 #242927Een NGK hittegraad 8 is eigenlijk te koud voor een standaard setup, ik zou gewoon eens een nieuwe NGK6 erin monteren. Als de brommer volgens jou beter gaat lopen met één afgeplakt filtergat, moet je eigenlijk een grotere sproeier monteren (als je het afplakt krijg je relatief meer benzine in het mengsel). De sproeier kun je trouwens ook vervangen door alleen de vlotterbak onder de brommer te demonteren, dat scheelt je werk.
17 november 2016 om 06:54 #242928Ivm die bougie dacht ik ook, bij de shop zeiden ze dat hier in Belgïe de meeste brommers met 7 of 8 rondrijden… Ik ga alvast idd proberen de 6 bougie eens terug te monteren met afgeplakt filtergat. Als dat werkt, ga ik een grotere sproeier steken.
Vervangen van de sproeier lijkt me onbegonnen werk van onderen uit ? Ik kan niet aan het vlotterbakje mede omdat er nog een stukje ijzeren beschermingsplaat zit die net onder de motor hangt (om slijk en water tegen te houden waarschijnlijk)…Ik rijd ook met een Vespa PX200 waar ik geregeld aan klus, heb ook al gemerkt bij mede-vespisten met volgasproblemen dat het kwam door een te lange benzineslang, die ga ik ook wat inkorten want die is wat aan de lange kant…
17 november 2016 om 08:27 #242929Ik weet niet precies hoe het bij een ciao zit maar bij m’n citta vervang ik de sproeier altijd van onder. Beetje veel werk om de hele carb te demonteren alleen voor een sproeiertje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.