Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa ciao start niet meer
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door jdjong.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 oktober 2010 om 14:09 #210854
Mijn vespa ciao wil niet meer starten. Had er de laatste tijd al een beetje problemen mee, want had regelmatig dat hij uitviel onder het rijden zodra ik gas losliet. Als ik dan weer gas gaf, haperde die eerst even en ging dan weer aan. Maar zodra ik de brommer gewoon stopte bleef hij uit en liep niet gewoon stationair. Als ik hem op dit moment start, kan ik dit alleen met de choke, hij blijft dan heel even aan en valt weer uit.
Aangezien hij op dit moment in Haren staat en ik er dus niet makkelijk bij kan wil ik graag weten wat ik hieraan kan doen.
Ik zal even een beetje vertellen wat ik voor dat hij stil is gaan staan al gedaan heb:
– Ik heb hiervoor al meerdere keren mijn carburateur schoongemaakt en dan deed hij het meestal wel. Maar het hoort niet dat ik dit zo vaak moet doen, heb mijn brommer nu ongeveer een jaar en heb in die tijd al minstens 20 keer mijn carb. schoongemaakt. Heb ook een benzinefiltertje geplaatst, tank schoongemaakt etc. Ook heb ik nog nooit gehad dat hij eerst haperde zoals hierboven beschreven. Het lijkt me niet dat het hieraan ligt.
– Kop+voetpakking van de cilinder zijn vervangen en er is ook geen valse lucht.
– Heb wel een uitgeboorde 12.7 naar 12mm, misschien dat het hieraan ligt?
– Hiernaaststaan de set-up, standaard luchtfilter en sproeier 50.
– Er komt nog genoeg benzine uit het benzineslangetje, dus daar ligt het ook niet aan.Mogelijke oplossingen?
– Nieuwe bougie?
– Toch nog maar een keer carburateur schoonmaken!?
– Iets anders?Ik doe het even op deze manier omdat ik dan weet wat voor gereedschap ik morgen moet meenemen.
Alvast bedankt,
Jurjen5 oktober 2010 om 14:15 #234743Heb je niet gewoon heel erg last van roest in je tank. Allerlij soorten filtertjes gaan dit op een gegeven moment niet meer tegen houden. Juist omdat je ook zo vaak je carburateur hebt schoon gemaakt en hij dan het weer even doet!
Wat ik zal doen is het banjo filtertje en pakking vervangen en nog maals de hele carburateur schoon maken.
Mocht het inderdaad een overvloed aan roest zijn geweest dan heeft je bougie op zeker ook zijn beste tijd gehad. Dus daarom sowieso een nieuw bougietje plaatsen. En natuurlijk goed je tank schoon maken.5 oktober 2010 om 14:24 #234744Rijdt hij op de reservestand(benzinekraan) net zo beroerd als gewoon?
5 oktober 2010 om 14:34 #234745@ Martino, ik heb geen last van roest in m’n tank. Als ik de benzine uit m’n tank haal is deze zo schoon als ik weet niet wat. Ook zit er niks in mijn benzinefilter. Zal het banjofiltertje wel vervangen, want dat is het enige wat nog nooit vervangen is geweest, misschien dat het daar in zit.
@ docs911, ik heb mijn benzinekraantje ook al helemaal schoongemaakt. Er komt ook wel genoeg benzine door heen op normale stand als op reserve stand.
Wat ik nu ga doen:
– Nieuw banjofiltertje kopen
– nieuwe bougie
– alles maar weer eens schoonmakenHeeft dit ook te maken met het haperen van mijn brommer?
5 oktober 2010 om 14:36 #234746ik zou eff paar daagjes cola in de tank zetten en andere carb proberen.
nieuw bougieetje ken ook nooit kwaad.7 oktober 2010 om 13:47 #234768Opgelost, benzinekraantje was kapot, het bovenste filtertje was eraf, waardoor er allemaal shit in zat. Nieuwe besteld.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.