Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vespa ciao start niet meer
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 5 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 oktober 2014 om 18:56 #210359
hallo mensen
ik heb weinig verstand van brommers maar ik heb redelijk wat technisch inzicht en ik snap redelijk hoe alles werkt.
nu komt het probleem, mijn ciao startte eerst perfect zelfs zonder chocke. hij startte steeds minder goed.de dag des oordeels, ik rij naar mijn sport vereniging, (ging wel slecht aan maar na drie keer proberen lukte het), ik speel mijn wedstrijd. ik wil weer terug naar huis en hij springt maar half aan als ik dat zo mag noemen. hij liep wel vanzelf maar hooguit 5 kmh. ik zet hem uiteindelijk uit en start hem opnieuw hij loopt een meter of twintig zoals hij hoort te lopen en dan valt hij uit. met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
als ik ermee ren maakt hij wel het brommende geluid wat hij hoort te maken, en als ik gas geef veranderd dat geluid wel maar hij springt niet aan. ik heb zelf het idee dat de bougie niet vonkt. ik heb een uur of twee geleden voor het laatst geprobeerd hem te starten, nu is de bougie nog steeds erg nat.
verder heb ik wat inspectie verricht en heb ik een aantal verontrustende ontdekkingen gedaan.
ten eerste kun je zien dat ook hier alles nog zeikes nat is.

dat ook hier shit zit die dat er niet hoort

en dat de onderkant van mijn carborateur ook nat is,

misschien iets met de pakkingen??
verder heb ik een deuk/ gat (dat nog niet door is) gevonden op mijn knalpijp

iemand oplossingen??
26 oktober 2014 om 19:08 #240972Blok pakkingen vervangen en carburateur pakking vervangen
26 oktober 2014 om 21:20 #240973Allereerst bedankt voor de snelle reactie,
Dat was ik zeker wel al van plan, ik neem aan dat daar wel how to’s voor te vinden zijn. Is dat ook het probleem dat ie niet start denk je?
En verder dat geval op de knalpijp, kan dat kwaad?26 oktober 2014 om 22:03 #240974Hallo en welkom Wiebe!
De troep onderaan je cilinderkop hoort er inderdaad niet, dus begin bij het vervangen van de voet en de koppakking. Als je dan toch bezig bent vervang dan ook gelijk de zuigerveren eens, dit kan nooit kwaad.
De vlotterbak hoort in principe droog te zijn, dus zoals Rickytju1 ook al aangeeft is het ook een goed idee om alle 3 de pakkingen van de carburateur te vervangen, en controleer dan gelijk of er geen brandstof in de vlotter komt. De vlotter kan kapot, hij loopt dan vol brandstof en dit veroorzaakt brandstoflekkage en je brommer zal er slecht van gaan lopen.
De voetpakking, koppakking, zuigerveren en carburateur revisiekit kun je vinden bij onze sponsors http://www.JMPB.nl en http://www.Q-Parts.nl.
Als je zeker weet dat je brommer helemaal niet vonkt, zou je ook je contactpunten en condensator kunnen vervangen.
Hoe je dat allemaal doet kun je allemaal vinden in de How-to’s op deze site, en de kosten voor de onderdelen die ik hier noem zijn allemaal minimaal gelukkig.
Het gat in de uitlaat is zeker niet de oorzaak van je problemen, en zolang je geen last hebt van de herrie zou ik er persoonlijk niks aan doen.
Succes!
27 oktober 2014 om 13:54 #240975Top bedankt!!
Als ik m dan toch helemaal uit elkaar moet halen. Zijn er nog dingen die ik eventueel kan vervangen/ nakijken/ schoonmaken of afstellen?
27 oktober 2014 om 17:20 #240976ik zou dan gaan voor een blok revisie
how to: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188
en daarnaast zou ik al je carb pakkingen eens vervangen zoals al vermeld word. dan heb je na mijn inzien een aardig gereviseerd blokje wat zou moeten lopen.
27 oktober 2014 om 18:50 #240978oke mannen, onderdelen zijn besteld. ik moet eerlijk toe geven, ik kan geen duidelijke how to vinden voor het vervangen van de carburateur pakkingen. ik vind alleen een how to over de de carburateur van 12-10 naar 13-13 maken of zoiets maar daar zijn de foto’s van weg gehaald. ik ben niet zo ervaren met klussen aan brommers dus ik was eigenlijk benieuwd of iemand me dit duidelijk kan uit leggen. de voet en koppakkingen moeten wel lukken denk ik.
27 oktober 2014 om 22:00 #240979Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker voor je is. Je carburateur heeft dus 3 pakkingen.
30 oktober 2014 om 06:47 #240982Kijk dat is een handige foto . Daar kan je wat mee. Heel fijn ik heb namelijk hetzelfde probleem als Wiebe, ik ga het ook eens proberen.
30 oktober 2014 om 15:58 #240984er zaten dus uberhaupt nergens pakkingen op, alleen de voetpakking zat er op. nu heb ik het volgende probleem, bij het terugzetten van de carburateur merkte ik dat ik de schroef van de banjo set niet meer vast krijg. zodra ik de benzine kraan open zet lekt hij als een idioot bij de carburateur. ik kan draaien tot ik een ons weeg aan die schroef maar hij blijft maar draaien. wat denken jullie? nieuwe banjo set of nieuwe carburateur? de schroef zit niet helemaal los je kan hem er niet gewoon zo uit pakken.
ik denk zelf het schroefmechanisme in de carburateur is, iemand nog een mooie 12/7 carburateur liggen die ik mag over kopen voor een zacht prijsje?
verder startte mn brommer nogsteeds niet, toch ook nog maar eens een nieuwe bougie erin.
30 oktober 2014 om 16:42 #240985Het schroefdraad bij de banjo draait erg snel door, dit is bij jou ook gebeurt. Het is wel mogelijk om het schroefdraad een maat groter te tappen maar dan zit je ook met een dikkere bout, dit is niet ideaal. Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een andere.
Overigens hoort een Ciao origineel geen koppakking te hebben.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.