Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao start moeilijk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao start moeilijk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steev
    Topic starter

Hallo, ik heb enkele dagen geleden een vespa ciao gekocht. 2e hands uit het bouwjaar 2005.
      Mooi ding weinig km gelopen.
      Maar als ik hem start druk eerst ff choke knop in en dan starten gaat ie aan maar ook al geef ik gas of wat hij valt weer uit dit zoon 5,6,7 x en dan gaat ie pas egt goed aan. Ook dan duurt het nog even voordat ie egt rijd ook al geef ik dan vol gas hij gaat eerst zeer sloom vooruit en later (30 seconden) pakt ie hem en doet hij het prima.
      Dit is alleen als die koud is +- 1,5u niet gelopen.
      Wat moet ik doen?

stefan

goedguus
      Bijdrager

je setup van je brommer hier ff bij zetten
        dus:
        Cilinder
        Carberateur + sproeier maat
        Poelie
        uitlaat

Contactpunten afstand (moet op 0.45 mm staan)

Steev
        Topic starter

Ik denk zelf dat het misschien aan de sproeier ligt. Aangezien als ik niet choke het heel moeilijk gaat en hij hem niet aan kan houden maar als ik choke dan doet hij het wel.
          Zou dit kunnen kloppen of is het iets anders?

Renzoo
          Bijdrager

had ik ook, ik moest choke erop houden tijdens het rijden:? opa gebeld, krijgt ie teveel lucht, ik tape op een van de buisjes luchtfilter geplakt, en toen liep hij prima :lol

hansieb
            Moderator

Houd je choke knop eens ingedrukt. Als jij 1 x gas geeft knalt de choke natuurlijk weer van je carb.

Choke zorgt voor minder lucht oftewel meer benzine. Je kan er ook een iets groter sproeiertje in gooien.

Roger102
              Bijdrager

Ja je moet nu, vooral het zo koud is ff een paar seconden je choke inhouden en beetje gas geven. en dan merke je wel of die warm word. dan kan je woon rijden. Als die nog helemaal origineel is dan moet je niet aan sproeiers zitten te kloten. daar heb je niks aan. Origineel moet het gewoon goed zijn.

Steev
                Topic starter

Oke het choke werkt pas na 3 x uitvallen ofzo dus ook niet echt fijn.
                  Er zat ook witte aanslag op de bougie, en ik las ergens op dit forum dat dit betekent dat je sproeier te klein is kan dat het zijn??? Dit zeiden ze bij de 2 brommer zaken in Groningen ook (een te kleine sproeier.)(luytink en Cor hamstra).
                  Zit de sproeier aan de onderkant van mijn blok want als ik het ‘voetenplaatje’ eraf schroef dan zie ik hem niet.
                  Stefan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.