Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao squish verbeteren

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Vespa ciao squish verbeteren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bb
    Topic starter

Hallo ik heb laatst mijn squish gecheckt en door me tin 3 keer dubbel te vouwen kwam ik ongeveer uit op 3+ mm. En na mijn research kwam ik er achter dat dat flink veel was dus ik vraag hierbij tips om dat te verbeteren

arvid13690
      Bijdrager

Hallo,

Om wat voor cilinder/setup gaat dit?

Groet Arvid

Tis altied moar eem!

bb
        Topic starter

Voor nu nog 50cc carb is 1212 sproeier 52 mallossi luchtfilter standaard uitlaat

zevenenergie
          Donateur

Heb je een kop met een centraal bougie gat?

bb
            Topic starter

Nee denk het niet het is een standaard kop

zevenenergie
              Donateur

Je hebt er een nodig met een centraal bougie gat.

bb
                Topic starter

Oh dan is er bij mij niet veel keuze want ik heb niet heelveel zin om en nieuwe kop daarvoor te kopen
                  Is er geen andere manier of gewoon zonder centraal gat afdraaien  als je dat bedoelt?

zevenenergie
                  Donateur

Je denk wijze is eigenlijk verkeert, Je wilt een zo hoog mogelijke compressie. En met een kop met een centraal bougie gat kan je een hogere compressie bereiken door een kleine squish spleet van 1mm of minder. detonatie treed op bij de cilinderwand maar door de spleet koelt het mengsel daar af. Vandaar de centrale bougie.

Je kan ook gewoon een standaard kop afvlakken.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door zevenenergie.

bb
                    Topic starter

Oke en dat afvlakken dan afdrijen of gewoon met da hand met wat schuurpapier of zoiets?

bb
                      Topic starter

En als ik me goed kan herinneren komt me zuiger ook niet helemaal bovenaan van de cillinder en dit zorgt volgens mij ook voor een slechtere squish is daar ook wat aan te doen?

zevenenergie
                        Donateur

Ik weet niet hoe goed je skills zijn, maar met een vijl en een glasplaat met waterproof schuurpapier, kan je een heel eind komen. Je kan dan van alles en nog wat een stuk afvijlen en dan vlakken en zo de compressie optimaliseren.
                          Welke compressie verhouding wil je bereiken?

Cilinderkop vlakken

bb
                          Topic starter

Ik wil graag zo goed mogelijk hebben dus 1mm dan. En ik zie net dat de zuiger wel helemaal boven aan komt

zevenenergie
                            Donateur

Als we nu toch bezig zijn….als je een dikkere voet pakking figuur zaagt (1,5mm) en die er inzet met twee papieren pakkingen. En dan de uitlaat poort aan de bovenkant 1mm hoger vijlt en de een radius geeft van 2 mm dan komt de zuiger niet helemaal meer boven aan en dan kan je meer van de kop afhalen en dan doe je groene trekveertjes in de koppeling en je verwijdert de startsegementen en je neemt trekstart.

Dan heb je ineens een heel andere brommert.
                              Succes ermee en veel rij plezier. 😎

bb
                              Topic starter

Ik heb vanmiddag al de kop afgeschuurd. En voor het gevoel is die maar een klein beetje sneller met optrekken. Hij maakt wel meer herrie en hij trilt meer en hij loopt ook niet heel lekker stationair.
                                Is het misschien nodig om van sproeier te veranderen?

zevenenergie
                                Donateur

Ik zou wel even de kleur in de gaten houden van de bougie (koffie met melk).

Als je je compressie verhoogt moet je ontsteking optimaal zijn want de vonk springt moeilijker over met een hogere compressie. Je kan de elektroden van je bougie iets dichter bij elkaar zetten.
                                  Je mengsel moet dus ook optimaal zijn want een optimaal mengsel ontsteekt het gemakkelijkst
                                  Wat is je squish nu? Komt je zuiger tegen de kop?

Gevoel is een lastig meet instrument, Maar het klopt wel dat hij ietsje harder zou moeten trekken. En een ietsje pietsje hogere top hoort er ook bij.

Wat waren je verwachtingen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.