Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao snor start niet, ontsteking spoel kapot?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao snor start niet, ontsteking spoel kapot?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa1996
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een standaard Vespa Ciao snorfiets uit 1996. Ik heb hem na jaren stilstand uit de schuur getoverd en weer proberen te starten. Slecht resultaat, liep niet lekker. Ik dacht dat dit kon komen door schuin afgesleten en ingebrande cp. Zat op wat andere onderdelen ook wat corrosie. Ik heb er nu nieuwe cp, condensator, bobine, bougiekabel, bougiedop en bougie (B5HS) in zitten. cp afgesteld op 0,4/0,45. Meet nu aan de grijze draad naar bobine nog ongeveer 3V. Moet toch 6V zijn? Zou de ontstekings spoel kapot kunnen zijn? Hoe meet ik die door? Of zegt die 3V genoeg? Ik krijg hem niet aan de praat.
      Alvast bedankt voor de reacties.

citta1234
      Bijdrager

Als de ontsteking spoel stuk is vonkt ie helemaal niet meer.
        Heb je je carburateur al schoon gemaakt?

Vespa1996
        Topic starter

citta1234 :
          Als de ontsteking spoel stuk is vonkt ie helemaal niet meer.
          Heb je je carburateur al schoon gemaakt?

De carburateur is wel schoon, die heb ik na het uit de schuur toveren goed schoongemaakt.
          Ik heb wel een vermoeden dat hij niet vonkt. Normaal legde ik wel eens de bougie op de koelribben van de kop en dan kicken, maar dit ding moet ik aanrennen. Iemand nog tips hoe ik makkelijk kan checken of de bougie vonkt? Bougie tegen de kop en ook nog eens gaan rennen lijkt me geen goed plan.

bart#24

Iemand nog tips hoe ik makkelijk kan checken of de bougie vonkt? Bougie tegen de kop en ook nog eens gaan rennen lijkt me geen goed plan.

ik doe het altijd zo, en ik denk heel veel met me!

bram0vitz
            Bijdrager

ik heb dan zo’n bougie dop die licht geeft als hij vonkt.
              dan kan je savonds even een paar meter rennen en dan zie je zo of hij vonkt of niet.

beetje prutsen hier en daar
              Link naar Mijn collectie / Projecten.
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.