Vespa-Ciao.NL
:: vespa ciao snor nieuw type opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren vespa ciao snor nieuw type opvoeren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

puchtune
    Topic starter

hoi,

ik wil mijn vespa ciao snor opvoeren, het is een nieuw type (bouwjaar geloof ik uit 2004 of jonger).
      ik kan er een kleinere poulie op doen en een citta power uitlaat.
      maar past dit allemaal meteen zonder aanpassingen?
      de uitlaatpoort is waarschijnlijk 23,5 mm. past een citta power uitlaat dan meteen? of is dit een 22mm aansluiting?
      waar zou ik zo’n “snelle” uitlaat kunnen kopen (online) die meteen past?
      ik heb er btw trappers op zitten.

als ik nog iets meer kan veranderen zonder te vijlen o.i.d. kun je dat dan zeggen?

puchtune

pier
      Bijdrager

Welkom op het forum :thumb

En je kunt je uitlaat bestellen bij JMPB, dat is tevens onze sponzer van de site! En je hebt het binne 2 dagen in huis!

Wat je nog meer kunt doen is er een grotere carb op zetten. Welke zit er eigenlijk nu op: 10.7mm ?? en een kleinere poulie kan natuurlijk ook. Maar nu is me vraag hoe hard wil je gaan? dan kan ik je meer vertellen….

puchtune
        Topic starter

pier :
          Welkom op het forum :thumb

En je kunt je uitlaat bestellen bij JMPB, dat is tevens onze sponzer van de site! En je hebt het binne 2 dagen in huis!

Wat je nog meer kunt doen is er een grotere carb op zetten. Welke zit er eigenlijk nu op: 10.7mm ?? en een kleinere poulie kan natuurlijk ook. Maar nu is me vraag hoe hard wil je gaan? dan kan ik je meer vertellen….

bedankt,
          hij is helemaal standaard en hij komt uit 2004.
          een grotere carb. doe ik waarschijnlijk niet, het moet niet teveel kosten.
          hij loopt nu 26 en 4-takt nog (maar dat kan ik wel afstellen).
          ik wil graag dat hij ong. 35 a 40km/u gaat lopen.
          trekkracht vind ik niet zo erg om dat in te leveren voor snelheid.

ArvidW
          Donateur

35 haal je wel met het volgende:
            – Cittypower (dus zo’n snellere uitlaat die zijn te koop in 22 en 23.5mm flens)
            – Kleine pully (dus gewoon één maat kleiner, dus van een 95 pully naar bijvoorbeeld een 80 pully)

En dan haal je denk ik wel 35-40km uur, mischien kun je ook nog één of 2 gaasjes uit je luchtfilter verwijderen en je sproeier vergroten

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

puchtune
            Topic starter

okee bedankt:)
              maar waar kan ik de cittypower halen (23,5mm flens)?
              kan dat bij jmpb onderdelen? want ik kan hem daar niet vinden, of is het deze: http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3023 ?
              als ik hem daar niet kan halen waar kan ik hem dan wel halen?

ciaoracer
              Bijdrager

Inderdaad dat is die op JMPB

puchtune
                Topic starter

en past die meteen, ook met mijn trappers/ketting ?

ciaoracer
                  Bijdrager

jep past meteen!

FonS
                    Bijdrager

mijn snor (SI) loopt zo’n 38-40 km/h, dit heb ik verandert:

– poelie 80
                      – 12/10 carb met licht gevijlde inlaat
                      – citypower

simpel te doen dus 😉

Tonni
                      Moderator

De Zwarte die ik net verkocht heb (nieuwe eigenaar is ook al aangemeld hier.. (Reclame gemaakt!)) heeft alleen een city power, gewoon een 12/7, en de sproeier is van 36 naar ik dacht 42 of 43 gegaan. Die loopt 40 (vrijwel precies) maar wil ook nog wel eens 4-takten. Heb hem ook geadviseerd om er een 80 er poelie op te zetten, moet ie net ff meer werken op top.

Gr Tonni.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

puchtune
                        Topic starter

ik heb de uitlaat en maar die past dus niet.. i.v.m. de trappers die in de weg zitten.
                          de poulie standaard poulie die er op zit is 83mm zou ik dan 70mm moeten pakken?
                          kan je bij jmpb ook voetsteuntjes kopen?

Mike
                          Bijdrager

ja klopt:) voet steutjes hoef je niet op jmpb te kopen.. elke brombier heeft ze enn kosten tsse de 10 en de 15 euro;) scheelt je weer verzend kosten.. en als je dat hebt past je pijpje vanzelf

Mike

masterman
                            Bijdrager

ik zou een brommer naaf erin zetten scheeld ook heel wat km/h kost ook iets van 15 euro 2de hands

kwint
                              Bijdrager

ik heb ook nog ff een vraag dus als je standaard een 83mm poelie hebt moet je dan een 70mm poelie nemen

Edjuh
                                Bijdrager

kwint :
                                  ik heb ook nog ff een vraag dus als je standaard een 83mm poelie hebt moet je dan een 70mm poelie nemen

Hoezo moet? Als je een hogere top wil en trekkracht in wil leveren ja. Alleen op een snor zou ik een 70mm poulie leggen met 50cc, op een brom vind ik het wat te zwaar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.