- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 2 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 januari 2019 om 19:14 #782496
goedenavond,
ik heb een vespa ciao mix Snor en wil een brommer cilinder monteren, nu heb ik een beetje rond gekeken op het forum maar kan ik niks over mijn probleem vinden. Er staat namelijk bij deze standaard 50cc cilinder (zie link https://www.jmpbonderdelen.nl/review/product/list/id/567/ ) dat deze niet past op een snor uitvoering vanwege de Monding. Kan ik dit makkelijk aanpassen of kan iemand mij verder helpen. Cilinder wil ik vervangen omdat ik een andere uitlaat wil maar de uitlaat flens van de std cilinder onder een snor heeft een 23,5 mm flens en de uitlaat die ik hem heeft een 22mm flens. Dit oast dus met geen mogelijk heid. 🙁
2 januari 2019 om 21:04 #782505Ik zou het voor de zekerheid even fysiek controleren op je brommer, ik heb namelijk zelf ook een Ciao Mix snor. Het was een compleet orgineel blok, waar nu een 50cc DR cilinder op zit, die normaal geizen ook niet zou moeten passen. Echter had de oude cilinder dezelfde maat van het cilinder hemd als een nieuwe DR cilinder ( wat volgens de site dus niet zo zou moeten zijn). Dus, ik zou het allereerst even nameten bij je huidige cilinder, wie weet heb jij ook heb geluk dat het een afwijkend carter is.
2 januari 2019 om 21:47 #782507HuiBR,
dat zou een hoop gezeur en geld schelen. trek morgen wel even de cilinder een stukje van het blok om te kijken wat nou precies de diemeter is. thnx voor de tip 🙂
2 januari 2019 om 22:43 #782510Naar mijn weten zit er geen verschil in de standaard snor/brom cilinders (alhoewel, ik heb wel een cilinder met de welbekende rode verf 🤔 so correct me if I’m wrong). Het verschil in snelheid zit hem in de krukas, inlaat, carburateur, luchtfilter en uitlaat.
(Edit: De uitlaatflens van een begrensd blok wijkt idd wel af. In plaats van de cilinder eraf schuiven kan je ook alleen de uitlaatflens meten. Dan weet je gelijk of een andere uitlaat wel/niet past op deze cilinder.)
Met een mix snor heb je inderdaad wel grote kans op een begrensd carter. Het is gelukkig heel simpel om je carter te ontgrensen 😊 De enige voorwaarde die daar aan hangt is dat je het blokje moet reviseren.
Met een 50mm lammelenschijf heb je het carter zo ontgrenst. Er hoeft ook maar iets van een halve millimeter vanaf.

(Edit: Misschien kan je een lamellenschijf vinden met een diameter dichter bij de 46mm. Kleiner zou ik niet doen maar kan wel. M’n ocd kan het alleen niet aan als het gat daardoor niet meer perfect rond is 😂)Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.3 januari 2019 om 14:10 #782519Mijn blok was dus orgineel snor/brom, met een uitlaatmond van 23mm. Echter mijn carter was dus niet begrensd en kon er zo een andere cilinder in schuiven. Dus het loont zeker om dit even te controleren voordat je met een lamellenschijf aan de gang gaat. 😀
3 januari 2019 om 18:39 #782528Een carter dat niet begrensd is hoef je natuurlijk ook niet te ontgrensen 😉
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.