Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao schouwen

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Vespa Ciao schouwen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

macton
    Topic starter

geachte forumleden

Heb een Ciao snor opgeknapt voor mijn zoon. Hij dient nog geschouwd te worden.

Heb enkele vraagjes:
      -hoe kom ik achter het bouwjaar van de snor; via het framenummer??Als ie oud genoeg is voor oldtimerverzekering scheelt dat weer Euro’s
      -heb de trappers verwijderd, doen ze daar bij de schouwing nog moeilijk over??
      -heb een ander snorblok gebruikt, is helemaal origineel, doen ze daar nog moeilijk over ?
      -hebben jullie idee of het achterspatbord voorzien moet zijn van 30 cm wit??

alvast bedankt

groet

leon ciao
      Bijdrager

– laat ons anders eens een foto zien een vrij precieze schatting kunnen we er wel van maken, als je er 1 of 2 jaar naast zit is niet zo’n probleem
        – ja, die moeten erop want die zitten er orgineel ook op.
        – denk het niet
        – als het goed is h

Peter.S
        Bijdrager

waarschijnlijk niet, het gaat hun er meer om dat die 25 loopt en dat alles in orde is(als het snorklok een ander bouwjaar heeft maakt dat niet veel uit)
          het spatbord hoeft ook niet meer voorzien te zijn van 30 cm wit(hoe zouden anders alle nieuwe brommer/scooters gekeurd kunnen worden)

ik denk dat die gewoon de keurdatum als bouwjaar op kenteken krijgt…

EDIT: sh*t, net 1 minuut later :boos

Steven
          Donateur

over het bouwjaar kan ik niks zeggen.

die trappers kan je er gerust af laten, stepjes monteren is voldoende. daar doen ze niet moeilijk over.
            de maximum snelheid moet wel binnen de wet vallen, dus een origineel snorblok erop is wel belangrijk. als de brommer ondanks dit blok nog erg te hard loopt moet u de poelie en/of carburateur ( met name de sproeier) aanpassen

achterspatbord hoeft niet wit gekleurd te zijn, verlichting moet wel werken. verder moet de brommer natuurlijk in goede staat zijn zoals goed werkende remmen, profiel op de banden, geen scheve framedelen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.