Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao Project Suhbas

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao Project Suhbas

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Suhbas
    Topic starter

10.Juni.2009
      Zo nu dan een project vanuit deze richting.

Het begon allemaal vorig jaar zomer rond de ZZT. Gefret/Jefferson’s ciao (Zwart wit met Chrome Leo HM) was in project fase en werd van top tot teen opgeknapt, opgefokt en opgespoten. Dit was erg leuk, dus ook ik besloot toen toe te geven aan de verslaving van het rommelen aan die mopeds. Tenminste ’t duurde nog even voordat ik t pas echt door had, maargoed 8)
      t was toen even en tijdje stil en ik dacht eigenlijk dat t er toch niet van zou komen.

Na dat Gefret de tour gerden had ben ik 1x mee geweest naar de meeting in groningen, en dit beviel weer enorm. Al die apparaatjes bij elkaar, echt goed!
      kort daarna heeft Jeff me opgegeven voor de VCT2009, alleen de brommer was er nog niet:P
      Het was eerst nog wat twijfel over snor of brom, maar toch leek t mij leuker een snorretje te hebben:thumb

Dagen marktplaats afgestruind en op diverse advertentie’s gereageerd, maar zonder resultaat. Op ’t Vespa ciao forum was t raak, de snor van Serge was te koop voor een, na wat onderhandelen, leuke prijs te koop, en werd toen verwisseld van eigenaar eind April.

Helemaal blij een weekje of 2 rondgecrost op de nagenoeg orginele Ciao, besloot ik een bezoekje te wage naar wat snellere onderdeeltjes, en spulletjes.
      Zoals zijstandaardje uitlaatje, rechte voorvork etc.

Bij Leertouwer in soest was t raak en vond ik zowel vorken als uitlaten. Niet te entiousiast gedaan over de uitlaat beloonde zich, en kon ik de Leo vince HM oud model mee nemen voor 10 euro. hij was welliswaar wat aan de gare kant, maar dat kwam wel goed. Nagenoeg geen deuken, alleen wat roest, en ja hijs paste er niet onder:P omdat de aansluiting van mn snor blok iets van 23 MM was en de aansluiting van de uitlaat 22. Maar goed er is een mogelijkheid tot lassen en dat resulteerde in een leuk uitlaatje. Goed.. om een lang verhaal af te ronden ben ik mee geweest met de VCT09, met toch een ander (brom) blok, Vario en uiteindelijk een Technigas krul geval. Met Dank aan Danny Bingo boi!

De project status nu is dat ik kort na de tour t frame heb verstevigd en dat alles nu uit elkaar wordt gebreid, om t in een vers nieuw jasje te steken.

De plannen zijn;

Motorisch;-Electronische std Onsteking of
      -Zelfbouwontsteking met Kunstof Fan met enkel een nok voor tijdstip
      (Contact punten) en voeding via een Accu (wie weet)
      -Polini Speed Engine E. Onst.
      -Ricambi Orginale Krukas
      -Polini 46MM Gietijzer of
      -Pinasco 46MM
      -Carburatie tot nu toe 13/13, (heb de carters nog niet,
      dus weet nog niet wat er gerommeld kan worden,
      denk aan aansluiting carb)
      -Leo Vince HM oud model tot nu toe.
      -Malossi Multivar Vario
      -Malossi Tandriem
      -Orginele Achterkoppeling+schalen (tot nu toe)
      -Overbrengings verhouding 1/10.5 std brom

…zoiets.

Framige delen; -Frame Verstevigen, Poedercoaten
      -Speciaal dingetje voor achterop bouwen, maar da’s geheim!
      -Voorvork wordt Mono en Hydrolisch
      -Remmerij voor wordt Hydrolisch schijf
      -Remmerij achter Orgineel
      -Velgen Origineel 5 spaaks
      -Banden zijn nog onbekend
      -Verlichting wordt en blijft nagenoeg orgineel, inbouw achterlicht + Mix koplamp

dat was het zo ver ik weet,

De kleuren blijven ook nog even geheim:P

Dan nu wat foto’s van de afgelopen werkzaamheden.

Helaas Helaas helaas! ALLES WEG!

Door Stomme fout mijn gehele Externe harde schijf geformateerd tijdens nieuwe windows installatie, nu is alles wat ik aan foto’s, films, muziek en crap wat ik afgelopen 5 jaar heb verzameld, met 1 druk op de knop definitief verloren!

11.Juni.2009
      Voorvork:

Weer een dag om, en een beetje geinformeerd voor de basis van de nieuwe voorvork;
      Het gaat hierbij om een Enkel arm vork van een zip sp uit ’98.
      Voor de niet scooter liefhebbers, dit is een vork met een draagarm aan 1 kant, en waar het draaiende gedeelte(naaf+schijf), het verende gedeelte en het verankerings gedeelte van de klauw en klauw zelf al vast zit.

De enige 2 punten die aangepast moeten worden zijn;
      1. De naaf heeft een 5 punts bout bevestiging voor de orginele velg, hierop moet het orginele Ciao voorwiel op aangepast worden. Zodat je deze strak tegen de naaf kan bevestigen met de orginele 5 bouten. ook moet het wiel Relatief recht in lijn op het naaf lager staan om rare belastingen te voorkomen, tenminste voor zo ver dat mogelijk is.

2. De hoogte, de hoek van de vork moet redelijk over een komen met het orginele vorkje, zodat het wiel er niet absurd raar onder staat.:P
      Dit brengt de aanpassing met zich mee, het overlassen van de orginele Ciao vork Balhoofd pen.

Maar dit is een leuke klus, en Theoretisch goed te doen met de middelen die ik heb, enkel het af- en uitvrezen van het voorwiel neemt wat problemen met zich mee, maar dat komt wel in orde..
      we gaan ’t zien in de praktijk

Hier dan even een foto van de naaf:

🙁

Nu op zoek naar dit spul in knappe staat!

Snelle Update!
      De orginele voor velg van de ciao gaat m niet worden, aangezien de opening van de velg die over de naaf heen valt(trommelkant) aan de linker kant moet zijn. Wat ik zou kunnen doen is de vork omdraaien, maar dan houdt je zo weinig ruimte over dat het eigenlijk niet handig is.
      Dus! Komt er een achtervelg op de voorvork omdat deze natuurlijk de opening al links heeft zitten. Waarschijnlijk gaat dit ook makkelijker passen omdat de achtertrommel veel groter is dan de voor trommel.

17.Juni.2009
      Zo afgelopen week lopen bellen voor de vork, maar valt niet mee om deze te krijgen, en dat is jammer want nu kan ik niet echt verder.
      Dus moest toch iets hebben en uiteindelijk een andere vork gevonden en kan hem volgende week dinsdag ophalen.
      Het gaat om een vork van een Piaggio Skipper. Het is exact het zelfde model, alleen is deze vork voorzien van een dikkere naaf-as, een grotere schijf en een grotere naaf.

Aangezien alle 2 mijn fietsen lekke bandjes hebben ben ik genoodzaakt nog eventjes op de moped te rijden, wat ik niet erg vindt, maar zo kan ik niet beginnen met het strippen van de moped!

goed, Snel meer leukere informatie met plaatjes!

24.maart.2010
      Zo DAN!

Het is alweer een poos geleden dat ik voor het laatst gepooost heb, dit is jammer maar was even niet anders. Hierbij was de bromfiets ook op een allerlaagst pitje. Om eerlijk te zijn was de waakvlam gewoon uit…

Dit dmv ontslag en omscholing. Het koste aardig wat moeite om alles weer op de rit te krijgen. Maar na een lange winter met 6 keer sneeuw is het eindelijk zo ver!

De Zon heeft de aarde en daarmee ook mijn schuur opgewarmt, en is het dus tijd voor een grote opruiming.

Dit heeft vandaag zijn laatste puntjes gehad, en is nu klaar om goed en schoon te kunnen sleutelen!

Ik laat het even hierbij. In ieder geval weer een reactie dacht ik zo.

Tonni
      Moderator

Wel makkelijk als je zo’n grote werkplaats ter beschikking hebt!

Leuke plannen en het ziet er tot zover ook al goed uit. Maart als ik het resultaat van Jeffrey’s Ciao bekijk dan zal het zeker iets gelikts worden.

Succes en blijf updaten he?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jeroenn
        Bijdrager

Wat een plannen!

Succes ermee, gaat vast iets moois worden

hansieb
          Moderator

Nice 😀

Techno circuit poweruh

Docs
            Donateur

zo, je bent al een heeel stuk gevorderd na de VCT. goed bezig:thumb zeer benieuwd naar het eindresultaat8)

Edjuh
              Bijdrager

Nu al vaker online dan onze andere gooische boy=) Leuk dat je een perso’tje hebt gemaakt.

Die pijp is vet! Werkplaatsje ziet er inderdaad fijn uit.

Keep on truckin…

Suhbas
                Topic starter

Heel relaxed jullie Positieve reacties! Geeft extra Motivatie! haha

Poelll13
                  Bijdrager

Tot nu toe erg mooi werk!
                    maar nog een hele boodschappenlijst te gaan qua onderdelen etc.

Suc6!

Bartjee
                    Donateur

Leuk projectje man! Ben benieuwd en zoals de rest zegt, zeker blijven updaten:thumb

Serge
                      Bijdrager

Ik moet zeggen dat ik hem mis!
                        Ik ben nu weer een nieuwe ciao aan het kopen, en wou dat ik hem toch maar niet had weggedaan :con

Maar wel heel leuk om te zien dat er zulke leuke dingen mee gebeurt, veel plezier er mee! :thumb

ArvidW
                        Donateur

Die HM hangt er zo mooi onder 😀 Zo te zien heb je nog wel wat werk te verzetten maar je plannen zien er iig goed uit 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno
                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.