Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao project klaar!

Home Forums Perso’s Projecten Vespa ciao project klaar!

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Nanne born
    Topic starter

Hahaha… Dan moet ik er ook aan geloven! Bedankt voor de uitleg. Ik ga dat spul ook maar eens halen. 🙂

FonS
      Bijdrager

zevenenergie :
        Uitlaat kit is populair onder alle vespa ciao fan club leden.

Spreek voor jezelf, ik heb bij mijn 40 Vespa’s nog nooit een flens dicht geboetseerd… 😕
        Ze lekken alleen als de mond of flens beschadigd is, en met een goede klem blijft van die lekkage hooguit een fractie over. En dat koekt vanzelf dicht, je brommer produceert zijn eigen uitlaatpasta in de vorm van een roet/olie mengsel.

Uitgeharde pasta moet je ook weel volledig verwijderen als je de uitlaat demonteert, om hem daarna weer lekvrij te kunnen monteren (met nieuwe pasta als je daar van houdt).

zevenenergie
        Donateur

Het verwijderen van oud uilaatpasta is geen probleem even een mesje erlangs, Klaar.
          Het kent geen nadelen je uitlaat blijft ook nog eens beter zitten. Geen lekkage betekend ook nog weer, geen geluid.
          Elk uitlaatmontage bedrijf gebruik het bij montage van nieuwe uitlaten, omdat ze dan de garantie hebben de uitlaat gasdicht is(Apk eis).

En gas dicht betekent ook nog, geen lelijke olie vlekken op je nieuwe uitlaat.

En als je een nieuw model Proma cc koopt krijgen alleen sommige niet geassimileerde ex moderators die gasdicht gemonteerd zonder uitlaat pasta. :lol

niek1992
          Bijdrager

@hierboven

Er zijn inderdaad voorstanders en tegenstanders.

Als jij een nieuwe cilinder, samen met een nagenoeg ongebruikte uitlaat gebruikt, dan werkt het vrijwel altijd feilloos. Maar niet iedereen heeft die luxe:con.

De bosal uitlaatpasta die ik gebruikt word hard, en als de uitlaat losgehaald word brokkelt deze af.
            Rest van het materiaal kan je er zo aftikken/vegen met een schroevendraaier.

Ik heb dan ook liever dat mijn uitlaat helemaal niet lekt. Sommige zeggen dat deze olie je blok beter ingevet houd tijdens de regenachtige periodes en dus voorkomt dat je cilinder begint te roesten.

Maar ik spuit het dan liever wat vaker in, samen met een dichte en stille uitlaat.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.