Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao-p aantrapketting bevestigen

Home Forums Techniek Mechanisch Vespa ciao-p aantrapketting bevestigen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeroen_Reijenga
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Thuis heb ik een vespa ciao staan maar de aantrapketting was er af maar heb geen idee hoe ik die weer goed erop krijg (hangt heel slap dan) het gaat om een vespa ciao-p. Ik heb al wat op internet zitten te zoeken maar kon niks vinden maar misschien kan iemand mij hier helpen en als het mogelijk is zou er dan ook een foto bij kunnen?

Alvast bedankt,

Jeroen Reijenga

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Je kettingspanner gebruiken scheelt heel wat waarschijnlijk ;)!

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/framedelen/diverse-framedelen/kettingspanner-vespa-ciao.html

Dat dingetje hoort onder de ketting te hangen en hem te spannen.

Jeroen_Reijenga
        Topic starter

Ja die zit er ook onder de ketting maar dan hangt die nog heel slap. En als het goed is hoor de ketting die boven zit er ove heen terollen als ik het niet verkeerd heb

Lennaert
          Sleutelbeheerder

de onderste hoort er overheen te gaan.

Jeroen_Reijenga
            Topic starter

Ooh oke dan zat die dus goed dus dat stukje dat uitsteekt mooet in het dat en de schroef in de gleuf?

Lennaert
              Sleutelbeheerder

correct.

Jeroen_Reijenga
                Topic starter

Oke bedankt. Maar dan heb ik het probleem dat de bovenste ketting over de keting heen loopt bij het wieletje hoe hoord dat dan?

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

als je de trapper rond draait gaat spant hij zich dan of blijft het slap?
                    Eventueel wat spelen met de spanner die sleuf zit er om hem te stellen oftewel af te spannen.

Jeroen_Reijenga
                    Topic starter

Ja dat kan wel maar hij komt dan zo hoog dat ze elkaar raken als ik er een sluiting uit haal is het ketting weer te kort.

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Ga maar even rustig pielen met de spanner het is niet een kwestie van of beneden of op zijn top je kan hem er ook ergens tussen stellen.

Verder kan je weinig veranderen succes ermee.

Jeroen_Reijenga
                        Topic starter

Oke super bedankt voor de hulp ik ga even knutselen.

Wilk1985
                          Moderator

Ik heb dit probleem ook eens gehad, alle standen geprobeerd en niets werkte, de nieuwe ketting was bleef slap staan. En als ik er een schakeltje uit haalde was de ketting te strak.

Ik heb het toen opgelost door een ander tandwiel achter te monteren dat net 1 tandje extra had, die bleek perfect :). Als je er toevallig nog 1 hebt valt het te proberen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.