Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa ciao opvoeren

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa-Lars
    Topic starter

hallo mensen

en heb een tijdje geleden een vespa gekocht
      alleen dat ding trekt niet echt hard op.

nu hebben ze me gezegt om een 13.13 carb er op te zetten
      heb ik gedaan maar vind nog steeds tot die wat langzaam op trekt.

poellie heb ik nu 80. en rijd ongeveer 35-40
      ik heb gewoon alles standaard verder. uitlaat alles.

mijn vraag is nu . wat kan ik het beste doen op hem wat harder te laten op trekken ?
      en te laten rijden ? zoals ik al had gelezen op het forum zag ik iets van ene Leovinci uitlaat of ene Techno .

ik heb nu gewoon zoon Standaard uitlaatje.

heb je iets liggen van een uitlaat ofzo waar die wat harder van op trekt
      hoor ik het heel graag.

Alvast bedankt

Groetjes lars huijts

keltow
      Bijdrager

Voor meer trekkracht zou ik strakkere trekveren erin gooien en een leovince krul uitlaatje eronder zetten.

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc

VespaMax
        Bijdrager

keltow :
          Voor meer trekkracht zou ik strakkere trekveren erin gooien en een leovince krul uitlaatje eronder zetten.

welke veertjes? van de koppeling?

Naad
          Bijdrager

ja, in de koppeling, drie veertjes, als je uitlaat verandert moet je ook je sproeier vervangen door een grotere.
            maar dat kan je allemaal ook wel lezen hier op het forum.

Poelll13
            Bijdrager

zie de how to;s op het forum hier staat alles beschreven dit onderwerp is de laatste tijd al vaker behandeld 😉

vespa25km
              Bijdrager

beste mensen ik heb nu 1 jr vespa ciao snor 2004 geloof ik maar ik wil hem wat harder laten rijden na wat lezen in dit forum heb ik mn pully opgemeten die is 80 nu werd er gezegt dat standaart 95 is betekent dit dat ik alleen een proma city power hoef te monteren? om sneller te gaan en nog vraag is wat voor sproeier is standaart bij mn snor en naar welke moet ik hem veranderen ? en wil mn trappers dr wel op houden kan dit na monteren van die uitlaat

hoop dat er iemand antwoord heeft

Edjuh
                Bijdrager

Trappers passen gewoon met citypower. Je kan ook een 2e hands bromnaaf kopen hier op de site of via marktplaats, daar win je ook snelheid mee. Of je neemt een nog kleinere poelie, kan hij wel hebben met snorvertanding. Sproeier zal een paar maten groter moeten, er zit iets van 37-42 in denk ik? 42 lijkt me eigenlijk al groot genoeg.

500
                  Donateur

zowieso, heb je een snor dus dan heb je ook een poulie 85 ipv 95

*Lees ff 2 posts hierboven*

Op die post was ook mijn reactie, hij dacht dat zijn pully al kleiner was gemaakt maar ik merk even op, dat een snor geen 95 maar 85 hebt.:D

vespa25km
                    Bijdrager

bedankt voor de reactie
                      ik heb net ff gekeken welke sproeier en gelukkig kon ik het ook als leek:> dankzij de how to mijn grote dank hiervoor
                      en er stond op mn sproeier 36 moet ik nu die 42 er in doen ?? of lager? na montage proma city power ?
                      Groeten vespa25 km

500
                      Donateur

Doe dat, rijd 10 km, trek je bougie eruit en kijk welke kleur je bougie heeft.

Lars

markus1009
                        Bijdrager

Vespa-Lars :

nu hebben ze me gezegt om een 13.13 carb er op te zetten
                          heb ik gedaan maar vind nog steeds tot die wat langzaam op trekt.

een 13/13 cab. heeft niet veel zin als je de inlaat niet uitveilt. Dit is wel heel erg tricky om te doen zelf.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.