Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao mix vario

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa ciao mix vario

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaatje
    Topic starter

Ik heb enkele maanden geleden een varioset gemonteerd, bestaande uit:
      100mm achterschijven
      Malossi voorvario 8,5 gr
      Malossi v-snaar
      Verder is bij mijn weten alles standaard aan de brommer.
      Hiermee haal ik meestal tegen de 60km/h, enkele keren heb ik er 62 km/h mee gehaald

Nu zou ik graag 75km/h willen halen.
      Hoe zou ik dit kunnen doen zonder al te veel aanpassingen ?

Hoe kan ik erachter komen wat voor blok ik heb ivm een electronische begrenzer ?

Wilk1985
      Moderator

Als je het makkelijk wilt houden kan je een setje 90 schijven zoeken, hiermee ga je wel wat harder maar geen 75 km.

Wil je echt meer uit je brommer halen zal je toch op zoek moeten gaan naar een snellere cilinder, zoek er meteen een 13/13 carburateur bij.

Ik zie dat je een Fire hebt, dat is alvast een uitlaat waarmee je een fijne top neer kunt zetten.

Een electronisch blok heeft een CDI waar 3 draadjes naartoe gaan uit het blok, in plaats van een bobine die het doet met 1 draadje uit het blok. Dat is het meest opvallende verschil.

zevenenergie
        Donateur

De vario met 100 schijven is een vrij lichte overbrenging. 90mm schijven gaat al beter, of mallossie vertanding 1:9 in je klok. Maar je hebt meer vermogen nodig om hier hard mee te gaan.

Bijvoorbeeld:
          Een standaard DR evo 43mm cilinder loopt met geboorde en gevijlde inlaat, 13/13 carburateur, city power, bromklok, poelie 80 ongeveer 70 km per uur.

Zo zie je dat er nog al wat veranderd moet worden.

Een elektronisch blok heeft geen zwart rubber dekseltje in het vliegwiel.

SuperSi
          Bijdrager

43mm Dr Evo er op gooien en een 13/13 carburateur,
            en je hebt een ciao mix wat eigenlijk altijd betekent dat je een electrisch ontstoken blok hebt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.