Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Ciao Mix start niet meer na olie leeg en fietsstand
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door mesyeuxlm.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 januari 2017 om 11:21 #212033
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op het forum omdat ik me even ten einde raad ben.
Als het antwoord op mijn vraag elders te vinden is, excuses, ik heb me sufgezocht maar kon niemand vinden met een vergelijkbaar probleem.Een kleine maand terug had ik het probleem dat mijn Vespa Ciao Mix erg raar begon te rijden (kracht nam terug, begon rustig te rijden, pruttelen). Ik heb toen de brommer uitgezet en ingesteld op de fietsstand.
Thuis kwam ik erachter dat mijn olie tankje leeg was. Ik heb toen olie bijgevuld die geschikt is voor de brommer, maar sindsdien start de brommer niet meer. Ik heb ergens niet het gevoel dat het aan de bobine/bougie kan liggen omdat ik de brommer zelf heb uitgezet en hij hierna niets meer deed.
Het lijkt er niet op dat hij nog op fietsstand staat, of de bougie vonkt is voor mij even niet zeker, kijk ik straks thuis na. Ik vond wel op Youtube een filmpje dat precies weergeeft hoe mijn brommer zich gedraagt op het moment.
Wanneer ik de brommer aanduw hoor ik dus het geluid alsof hij wel wilt aanslaan, maar dat punt van ontsteking bereikt ‘ie niet.. benzine en olie is ruim voldoende..
Heeft iemand van jullie misschien een idee? Ik las al zaken als de V-Snaar die niet strak genoeg staat en misschien een filter verstopt is ofzo. Ik ben vrij handig, heb alleen advies nodig van iemand die er verstand van heeft. Ben bang dat ik anders iets kleins over het hoofd zie.
Alvast bedankt!
Grt,
Joey13 januari 2017 om 11:39 #242998Hoi Joey, welkom 🙂
Ik zou als ik jou was de cilinderkop en de cilinder even verwijderen om te controleren of je zuiger en cilinderwand nog oké zijn. Ik leef met je mee, ik had precies hetzelfde toen ik mijn Ciao Mix net had. Ik weet niet of het kwam door het rijden zonder olie, maar er zaten diepe groeven in de zuiger en cilinder omdat een van de pistonpen veertjes was losgebroken. Na het vervangen van de cilinder en zuiger heb ik er geen problemen meer mee gehad. Ik zeg, maak het boeltje even open en post een of meerdere foto’s van wat je wel of niet aantreft zodat we allemaal met je kunnen meedenken!
Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
VesbaS perso hier!13 januari 2017 om 12:23 #242999hey Basieurs, dankjewel man. Aah, ik krijg ’t al warm. Zou jij mij kunnen vertellen hoe ik de cillinderkop en cillinder verwijder? 😛 of misschien een link naar een tutorial of iemand die dit al eens gedaan heeft. Zal niet veel speciaals zijn denk ik, maar ik weet even nog niet wat dat precies is.
Alvast bedankt!
13 januari 2017 om 12:38 #243000Het zou kunnen als je blok nog in je frame zit, maar ik kan me voorstellen dat dat meer gelulhannes is dan het blok er uit halen en meteen een mooi beeld krijgen van het blok 😉 Hier zijn vast topics/how-to’s van te vinden. Zoek maar via het zoekvenster bovenaan de homepage dingen als ‘Blok demonteren’ of ‘Zuiger vervangen’ of iets in die richting en dan kom je vanzelf heul veul informatie tegen 🙂
Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
VesbaS perso hier!13 januari 2017 om 13:19 #243001Hallo en zoals gezegd welkom op dit forum!
Ik zou ook zeggen dat het tijd is om alles eens goed na te kijken.
Lees onderstaand topic eens door, niets alles is op jou van toepassing maar het geeft wel een goed beeld van hoe de cilinder etc in elkaar zitten.
13 januari 2017 om 20:42 #243002Hi y’all,
Ik heb zojuist mijn bougie met het contactpuntje tegen mijm blokje aangehouden maar kreeg geen vonk, met 2 bougies niet. Lap.
Bobine misschien? Of de bougiekabel?
Thanks iedereen voor de comments
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.