:: Vespa ciao mix start niet?
-
cliffhTopic starter
Goedendag
ik heb lang gezocht maar ik kan het nergens vinden,
Hopelijk weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik heb eergister een lekke band gehad en meteen een nieuwe binnenband laten plaatsen,
Zelf het achterwiel gedemonteerd en er weer opgezet.
Alles zit zoals het moet en ik heb nog een testronde gereden waarbij alles goed werkte.
Brommer weer in de stalling gezet, en vanochtend toen ik naar het werk wou gaan starte die niet
Het lijkt wel alsof er geen druk op zit, ook als ik de koppeling indruk gebeurt er niets, normaal slipt hij en springt Hij aan
hij maakt ook geen geluid alsof die wel wil aanspringen, ik dacht eerst dat die op fiets stand stond omdat er totaal geen weerstand is.
Echter is dit niet het geval en draait de koppeling etc gewoon
iemand een idee wat het kan zijn? Alvast bedankt
Hoi Cliff,
IK ben geen echte expert maar misschien heb je hier alvast iets aan.
Als je de koppeling op de krukas met de hand rond draait en je achterwiel gaat draaien, dan is er niets mis met je transmissie.
Ik heb wel na een wasbeurt dat de v snaar slipt omdat hij nat is.
Slipt deze? Vet? slap?
Je zegt dat je je koppeling indrukt bedoel je daar het handeltje mee die je indrukt als je hem start of de motor uit zet?
cliffhTopic starter
Die draait inderdaad mee en zou moeten werken,
de v-snaar is op juiste spanning en niet vettig ofzo
ik bedoel inderdaad het hendeltje links om hem te starten en/of uit te zetten
normaal als ik deze niet indruk en de brommer staat op rijstand voel je een tegendruk en hoor je ook dat die aan wilt
nu is dat er niet en lijkt het alsof er niets gebeurd als ik de hendel indruk het lijkt een beetje alsof die op fiets stand staat.
Terwijl dat niet zo is want de koppeling en v s
naar draaien gewoon goed
bedankt voor het meedenken!
Gr cliff
Ik denk toch dat ie in fietsstand staat, of de snaar slipt toch(staat slap). Het handeltje is alleen voor decompressie v d cilinder tijdens starten of uitzetten en heeft niets met de koppeling te maken, komt het klepje goed terug van de decomresseur, door een rotte kabel ofzo kan die ook wel eens blijven hangen.
Gr. Wim.
Kan je achter de poelir los bewegen?
Kun je het binnenste van je koppeling rond draaien?
Kan zijn dat in loop/fietstand staat pinnetje die in geduwd is.
Kan ook je startsegmentjes zijn.
Als je hem start zonder kappen draait je koppeling dan?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.