Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao mix start goed maar blijft hangen op de 12kmpu

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao mix start goed maar blijft hangen op de 12kmpu

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mr ecco
    Topic starter

Vespa Lovers

Ik heb weer een probleem met mijn ciao mix en hoop dat dit het laaste is want dan kan ik es rijden 🙂

het probleem is dat als ik de brommer start en dat doet ie, hij niet voorbij de 12 kmpu komt. moet dan een hele stuk rechtdoor gaan en dan
      stottert de brommer wat en dan trekt hij zonder moeite door naar de 40/45.
      ik heb al een nieuw cilinderblok en zuiger en zuigerveren erop gezet. Verder is de brommer standaard in alle opzichten?

Groet Ruben

steve
      Bijdrager

Klink een beetje als een lekkage op je kop of voet pakking ?
        En heb je de std cilinder erop gezet of wat anders?

gr Steve

mr ecco
        Topic starter

Heb er een standaard vespa ciao cilinder op gezet, ik dacht ook aan een lek, is het een idee om een vloeibare pakking te gebruiken i.p.v de metalen die ik erbij gekregen heb? Er komt wel wat lucht aan de bovenkant uit, ik had begrepen dat dat bij de koelen van de motor hoorde. Voor de rest loopt hij mooi stationair en valt niet uit.

steve
          Bijdrager

Het koelen kan goed kloppen.
            Als je je broomer start en dan met deo langs de cilinder spuit en hij ander begint te lopen weet je dat je valse lucht hebt.
            Je kan het oplossen met vloebare pakking maar is wel een beetje (beun) haal ff nieuwe pakkingen contoleer of je alle oude pakking hebt verwijdert.
            En zet het dan weer rustig in elkaar.
            Had jij jou cilinder kop ook aan gedraait met een moment?

mr ecco
            Topic starter

Zou het zo kunnen zijn dat als ik met een momentsleutel alles met de juiste druk vast zet hij geen lucht meer lekt??
              Klinkt zo onwaarschijnlijk maar ik had er wat over gegoogeld en er wordt beweerd dat het kan.

Ik hoor graag van jullie

ruben

steve
              Bijdrager

ja zou kunnen ja maar licht eraan hoe hard je nu alles hebt aan gedraait .

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.