Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao mix 25

Home Forums Techniek Motorisch Vespa ciao mix 25

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JuzzaH
    Topic starter

Beste leden,

Ik heb recentelijk onderstaande brommer gekregen van mijn schoonvader. Ik heb een nieuwe koppeling gemonteerd, 13/13SHA carb, grotere sproeier (54), nieuwe v-snaar en poelie 80. Gisteren een nieuwe uitlaat erop gezet (zie foto), tecno 22mm. Hij past voor de meter niet. Heb ‘m geflext, verbogen en aan elkaar gelast omdat de pasmaat niet oke is. Verder lekt hij als een malle bij de uitlaatmond. Heeft iemand een tip voor een betere uitlaat? De brommer rijdt nogsteeds 25 (origineel 1980 25km model. De enige manier om de brommer harder te laten gaan is om de inlaat te vijlen naar 12mm correct?

Ik hoor graag jullie tips m.b.t de uitlaat en hoe ik de brommer rond de 35kmph kan laten lopen.

Groetjes,

JustinScreenshot_20260107-215354Screenshot_20260107-215401

FonS
      Bijdrager

Welkom Justin,

Je Ciao is geen Mix, maar een PX. En een niet-Nederlandse, ik verwacht Belgisch? Leuk met die knipperlichten.

Een 13/13 monteren op een snor inlaatje heeft weinig nut. Maar ook zonder je inlaat te vergroten, moet 35 km/h prima te behalen zijn. Vooral een betere uitlaat dan een standaard snor uitlaatje doet veel.

Jouw uitlaat zou gewoon moeten passen, al staat Tecno niet bekend om hoge kwaliteit. Over het algemeen wordt de Giannelli Original Power het best beoordeeld.

Ik denk dat onderhoud de beperkende factor is op dit moment. Versleten zuigerveren, contactpunten, dat soort dingen. Heb je daar al iets mee gedaan?

JuzzaH
        Topic starter

Hi Fons,

Bedankt voor je snelle reactie.
          De zuigerveren heb ik de gap van bekeken en die was prima. Contactpunten heb ik nog niet gechecked. Ik zag dat je met een voelermaatje 0.45mm en op het dode punt de contactpunten kunt stellen. Dit ga/moet ik nog doen, kan dit zo’n groot verschil maken? Ik vond de bougie ook niet super sterk vonken namelijk..

Hij heeft behoorlijk lang stilgestaan. Heeft vanaf 1980 tot nu op hetzelfde blok 4600km gereden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.