Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao met proma: probleem!

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa ciao met proma: probleem!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Darell
    Topic starter

Ik heb vandaag een Proma Circuit uitlaat op m’n vespa ciao gezet, maar nu trekt hij helemaal niet meer! Waar kan dit aan liggen? De topsnelheid is wel hoger geworden, maar het duurt heel lang voordat ie op snelheid is. Grotere poelie en groene trekveertjes zitten er al op. Ik reed eerst met een proma city power, en toen trok ie wel goed. Met de proma circuit pijp zou ie juist nog beter moeten trekken? Waar kan dit aan liggen dat ie dat niett doet?
      owja voor de rest is alles orgineel op de vespa.

Ciaofrank
      Bijdrager

ik denk dat dat je probleem is, de rest is nog standaart, ik heb ook circuit maar voorderest wel aardig getuned, bij mij trekt een cito+ harder op dan de circuit. Net wat je zegt hij trekt belabbert en op een gegeven moment moet je toch wel een boost gaan voelen.

de circuit is ook echt een hoogtoerige uitlaat, en naar mijn mening is het ook echt een uitlaat voor de grotere cilinders

douwe
        Bijdrager

mis moet je ook een groter sproeiertje erop legge moet je ma effe je bougi chekke of da nodig is

Darell
          Topic starter

Hoe kan ik dan aan de bougie zien of dat nodig is?

Franz
            Bijdrager

koffie met melk bruin kop = goede spoeier
              zwarte kop = te grote sproeier
              witte of grijze kop = te kleine sproeier

als je nu een je setup zou opschrijven dan kunnen wer ook meer over zeggen.
              dat is normaal bij een proma bij lage toeren trekken die voor geen meter maar als de toeren hoger zijn dan krijgt die normaal een goeie boost

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.