Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao Meeting 2008

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Vespa Ciao Meeting 2008

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 423)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Laat ik dan maar beginnen dit ben ik dus.
      *ff niet zoiets als dit 😉

Edit: En die arme eenden en kippen zijn wel oke;)

En ik kom met deze brommer.

Das btw m,n moeder die net terug komt van de markt:D

Maar even alle gekheid op een stokje.
      Zijn er nog mensen serieus bezig met een 50cc raceblokje voor op de meeting?

KennyVespa
      Bijdrager

ik heb zoon idee van niet :S

timo en gno zijn erook volgens mij niet meer meej bezig, hun hebben egt veel projecten lopen en geen enkel is af :S :pest

hoelang gaat dit duren 😕

ik heb me ciao dadelijk 2 keer helemaal opnieuw gedaan (dus vorig jaar en dit oldskool project) en hun hebben nog niet eens hun ciao af

terwijl ik school doe en 2 banen heb :S hun hebben egt wel meer vrijetijd dan mij

maarjah helaas buxy ik zie het somber in:

hat het wel willen zien die 50cctjes

en heb ook zoon idee dat nu heel veel mensen roepen ik kom en jah ik kom ook, en der komt miss maar de helft van

Bartjee
        Donateur

Ik denk trouwens dat Arvid anders zou winnen met de 50cc sprint. Dat ding rijdt zo lekker! Trekt echt hard op en op top net iets boven de 70 met mazzel! (op een citta)

sieger
          Bijdrager

ik heb echt zo zin in de meeting:D
            2 week voor de meeting is mijn brommer net terug van de poedercoater als het meezit;)

Edjuh
            Bijdrager

KennyVespa :

timo en gno zijn erook volgens mij niet meer meej bezig, hun hebben egt veel projecten lopen en geen enkel is af :S :pest

hoelang gaat dit duren 😕

ik heb me ciao dadelijk 2 keer helemaal opnieuw gedaan (dus vorig jaar en dit oldskool project) en hun hebben nog niet eens hun ciao af

terwijl ik school doe en 2 banen heb :S hun hebben egt wel meer vrijetijd dan mij

@
              en heb ook zoon idee dat nu heel veel mensen roepen ik kom en jah ik kom ook, en der komt miss maar de helft van

Jij kan niet oordelen over andermans projecten en hoe zij het aanpakken, dat is hun zaak en als zij daar 5 jaar over willen doen kunnen zij dat doen! En jij hebt je ciao 2 keer ‘gedaan’, so what? Misschien zit in die projecten 100 keer meer moeite? Misschien hebben ze minder vrije tijd dan jij denkt.

Maar ik heb zelf geen zak gedaan aan de 50cc behalve nadenken over de mogelijkheden, bij mij heeft het ook geen hoge prioriteit hoewel ik wel graag mee zou doen(en niet als laatste eindigen).

@Bart, arvids blokje loopt idd. mooi, maar vergeet niet dat poelie verplicht zou zijn, en ophogen was dacht ik ook niet toegestaan volgens het reglement.

ArvidW
              Donateur

Edjuh :
                @Bart, arvids blokje loopt idd. mooi, maar vergeet niet dat poelie verplicht zou zijn, en ophogen was dacht ik ook niet toegestaan volgens het reglement.

Bijna niets was toegestaan volgens het regelement, was het toen al niet met het regelement eens en nu nogsteeds niet. Ben wel bezig met een ori cilinder race blok maar die valt helemaal buiten alle regelementen:con

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

vespaciao4ever
                Bijdrager

is het ook toegestaan om met een andere brommer te komen dan met een ciao of citta?

kom nl van belgie en we gingen mss een busje huren om onze spullen mee te nemen.
                  en ik hoop dat ik dan mijn honda mtx af heb, dan neem ik deze mee anders is het brommerloos:|

speedbuxy
                  Bijdrager

Das idd jammer:( maar denk dat crullie sowieso nog wel meedoet en ik was het ook nog steeds wel van plan dus er staan er sowieso wel 2.
                    @bartje
                    Arvid z,n brommer doet het leuk maar zo speciaal is het echt niet hoor.
                    Hij reed edjuh er net uit hoorde ik wel @ zzt, en edjuh draaide hier op de rollerbank als hoogste score 0,95kw @ de uitlaat test, terwijl mijn moeders puch vs50 al 1,0 a 1,1 kw erop draaide laast.

En die rijd met een middelmatig getunde orginele 50cc zuiger gestuurde cilinder(langzaamste en beperkste vorm van inlaat stuuring)
                    Een pot uitlaatje met 2 hele dunne pijpjes en een 14mm carb.
                    Dus zo snel is arvids 50cc nou ook weer niet, want mijn moeders puch had hem bij gehouden of er zelfs uit gereden.
                    Met een op papier langzamere cilinder en met een uitlaat die en niet eens in de buurt komt van een expansie.

@Arvid
                    Als er maar een paar deelnemers zijn mag van mij het niveau ook wel omhoog.
                    Die vele regels waren er meer om het voor de wat minder goede tuners onder ons ook mogelijk te maken om mee te doen.
                    Maar als het nu toch alleen de personen zijn met ervaring/kennis die mee gaan doen kan het niveau ook wel omhoog.

G-no
                    Donateur

KennyVespa :

hoelang gaat dit duren 😕

en jij denkt dat ik niet werk, en dat ik niet aan school doe? ik moet 5 dagen in de week naar school, heb genoeg huiswerk, en daarnaast heb ik toevallig ook nog 2 baantjes. en ik doe meer aan mn brommers dan je denkt, aleen ben ik lui kwa updaten en foto’s maken. de AF1 sprinter vorderd al redelijk, daar komt erg veel bij kijken, wel meer dan een blok in elkaar zetten en een frame spuiten.

maargoed, ik hoop op de meeting te zijn met mn normale ciao, de SI (waarschijnlijk niet, AF1project gaat voor), en natuurlijk de sprinter.

ArvidW
                      Donateur

speedbuxy :
                        Arvid z,n brommer doet het leuk maar zo speciaal is het echt niet hoor.

Helemaal mee eens, ideale setup imo voor ZZT te rijden maar echt snel is hij ook weer niet. Draait met leo krul mischien net 5500-6000tpm en dat zijn nou niet echt “50cc race toerentallen” 😛

Maar alsnog blijf ik super tevreden met het blok aangezien het vermogen op lage toerentallen zo ontsettend handig is in real life. En voor vespa 50cc begrippen rijdt hij goed door. Je kunt wel leuk een getunde vespa 50cc vergelijken met een 50cc van puch maar dan blijf je bezig. Dan mag je een simo2007 blok ook niet snel noemen vergeleken met een 2F4R sprintscooter met een nog kleinere cilinderinhoud, terwijl op de simo echt wel in je broek scheit boven de 100.

Ben nu wel bezig met nieuw blok die wel echt hard moet gaan knallen (voor vespa dan), maar die heeft vanwege simo 44 slag kruk en overmaats 38.8 zuigertje alweer 2cc teveel, een 3mm te grote carburateur, membraaminlaat, grote flens enz enz. Hoe je het regelement ook probeert aan te passen, hij zal er nooit aan voldoen.:lol Achja, ben er dan toch niet

Home made engine dyno

speedbuxy
                        Bijdrager

Nu vergelijk jij iets wat sneller is met iets wat langzamer is.
                          Ik deed dat andersom, want een oude puch is qua basis veel langzamer als een vespa.
                          Cilinder is namelijk zuiger gestuurd en heeft ook 2 piepkleine spoelers.
                          En hier wou ik ook alleen maar aangeven dat je vespa echt niet zo snel is als de meesten hier doen overkomen en denken.
                          Want m,n moeders puch haalt met een veel mindere setup al dezelfde presties.
                          Verder zeker wel respeckt hoe je bezig bent:thumb maar vind de het soms wel wat overkrediet krijgt en dat wou ik even kwijt.

En begrijp ik het goed dat jij niet op de groning meeting komt?
                          Dit zou ik erg jammer vinden want jij bent juist 1 van de personen die ik wel eens wou meeten.

ArvidW
                          Donateur

Of een inlaat geheel achterop het carter zit met een maximale doorlaat van 13mm waarna hij ineens een hoekje van 90graden om moet om tussen de wangen door naar de cilinder toe te stromen beter is dan een zuigergestuurt inlaatje die het mengsel aflevert precies op de juiste plek vraag ik me af.

Het blokje is gebouwd met betrouwbaarheid, trekkracht en een laag verbruik in het achterhoofd. Het is dus niet opgebouwd als een 50cc snel blok, krukas is bijvoorbeeld ook niet getuned.

Dat overkrediet kun je zelf ook wat aan doen, begin zelf nou ook eens aan een vespa projectje zoals ik doe. Laat zien wat mogenlijk is, dan kun je pas goed laten zien dat wat ik doe niet zo heel speciaal is. Text over wat je weet en kunt is leuk, maar het is voor mij (en andere hier op VC) veel interressanter om te zien wat je weet en kunt, dmv een vespa project. Gewoon Special of Perso aanmaken:)

Home made engine dyno

speedbuxy
                            Bijdrager

Doorlaat van een oude puch is ook max 14, nog wat.
                              En zuiger gestuurd is sowieso de langzaamste vorm van inlaat stuuring, orgineel gezien zal het niet uitmaken maar zodra je gaat tunen wel.
                              Want dat zit je ermee dat ie niet zo groot kan omdat de zuiger hem weer moet afsluiten zodra die naar beneden gaat.
                              En bij roterende en membraam inlaat heb je die beperking niet want die sluit af zodra de zuiger naar beneden gaat.
                              Ik geloof dat een zuiger gestuurde inlaat niet groter kan dan 150 a 160 graden.
                              En vespa heeft volgens mij orgineel zelfs al 165 graden en membraan op het carter heeft standaard al de max van 180 graden.

En mijn moeders puch is ook op trekkracht en betrouwbaarheid getuned want m,n moeder vond/vind dit ook hard zat.
                              M,n pa z,n tomos 4l die was wel redelijk tot de max getuned en die liep een kleine 80 en dat was ook met een orgineel 50 cilindertje en 15mm carb en kreidler pijp.
                              En dat zijn ook nog schakels wat ook weer power kost, dus een vespa moet goed getuned makkelijk een 80 willen lopen.

En een vespa project gaat er ooit wel komen alleen ben ik de laaste jaar wat sleutel moe m,n 2fast cilinder van 650 euro ligt al jaar te wachten in een doos samen met de carters en aagepaste kruk.
                              Maar doe het nou al meer als 14 jaar en dat heb je soms even een dipje qua spirit.
                              Het is gewoon jammer dat er vroeger nog geen forums waren, want ik heb wel heel wat af getuned ook voor vespa.

Baal er ook van dat ik z,n 7 a 8 jaar geleden al m,n getunde cilinders en kopjes en carters van vespa heb weg gegooit had ik nu best weer eens willen bij kijken.
                              Maar ik maak sowieso een 50cc project klaar voor op de meeting, waar ik nu al van durf te zeggen dat ik daar meedere 43mm brommers mee ga zoek rijden.
                              En als ik de zin heb bouw ik ook nog een 46mm blokje op.

En je moet m,n relpy,s niet opvatten als een belediging of diss respeckt hoor want ik ben gewoon 1 die zegt wat ie denkt en ben ook 1 die graag mag discuseren daarover.
                              Maar wat je verder doet vind ik gewoon tof:thumb ook al meld ik dat minder vaak als het commentaar.
                              Zou het ook jammer vinden als je niet komt op de meeting

vespaciao4ever
                              Bijdrager

vespaciao4ever :
                                is het ook toegestaan om met een andere brommer te komen dan met een ciao of citta?

kom nl van belgie en we gingen mss een busje huren om onze spullen mee te nemen.
                                en ik hoop dat ik dan mijn honda mtx af heb, dan neem ik deze mee anders is het brommerloos:|

??

st3yn
                                Bijdrager

Ik kom wel gewoon, ookal is mijn cittatje dan gejat 🙁
                                  Misschien dat ik voor de meeting al een vespa ciao heb gekocht, wie weet!

Maar met of zonder brom: Ik ben er :thumb

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 423)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.