Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vespa ciao loopt slecht
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 10 maanden geleden door PoliniCitta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 mei 2007 om 15:10 #209011
ik heb een oude vespa ciao
alleen hij heeft heel lang stil gestaan 1,5 tot 2 jaar denk ik. maar er zat nog benzine in we hebben toen een heel stuk gereden maar benzine was vuil dus sproeiertje zat verstopt we hebben alles schoongemaakt en er nieuwe benzine in gedaan toen reed hij goed.
later benzine kraantje vervangen was lek.
en nu als we gaan rijden valt hij af en toe uit als je dan gas geeft wilt ie niet meer en stopt ie ermee.
en af en toe rijd ie wel goed het is af en toe ook net of hij inhoud. wie weet wat misschien het probleem kan zijn het lijkt ook net of hij veel meer benzine gebruikt
ps. het is een 25km/h brommer.22 mei 2007 om 15:16 #225919Welkom op het forum hier
.. ik zou eerst toch ff goed alle filtertjes, carb, benzineslang en zo goed nakijken en schoonmaken. Het kan zijn dat er nog wat vuil inzit en dat ie daarom weinig benzine doorlaat. Kijk eens goed naar het buisje waar de sproeier aan zit.. Ik heb ook vaker gehad dat daar rotzooi inzat en niet goed liep. Lekt die ergens? misschien dat dat het grote benzineverbruik verklaart. En kijk ook eens naar je tankdop. Sluit deze goed af? Benzine kan anders makkelijk verdampen.22 mei 2007 om 15:18 #225920ik weet niet cker maar het kan zijn dat hij valse lucht krijgt,
daar had ik ook een tijdje last van met me minichopper,
daar zat de caburateur los en kreeg valse lucht,
maar het kan ook zijn dat een oude pakking op is..ik kan het mis hebben maar zoals jij het beschrijft met het gas geven…
22 mei 2007 om 15:27 #225921alles even nalopen. zoieso nieuwe bougie erin doen na zo lang
maar ik denk dat je de contactpuntjes.. de onsteking even op op schuren en op nieuw moet af stellen op 0,45…
dat je alles moet schoonmaken.. carb.. filter slang etc lijkt me logisch
als ie dan nog niet doet moeten we even verder gaan zoeken:)
@ simon en dutzz, voer allebei even je setups in op jullie profiel.. is altijd makkleijk en kan te pas komen bij problemen. das een stuk duidelijker
Mike22 mei 2007 om 16:28 #225922zal binne kort keertje doen meneer mike 😀
22 mei 2007 om 17:14 #225923Mike :
alles even nalopen. zoieso nieuwe bougie erin doen na zo langmaar ik denk dat je de contactpuntjes.. de onsteking even op op schuren en op nieuw moet af stellen op 0,45…
dat je alles moet schoonmaken.. carb.. filter slang etc lijkt me logisch
als ie dan nog niet doet moeten we even verder gaan zoeken:)
Ja nieuwe boegi. Het liefst een nieuwe ontsteking maarja dat moet je zelf weten anders ff opschuren en opnieuw afstellen ja.. 0.45 of 0.50 Moet j maar ff kyken op welke afstelling hij beter loopt;)
En je moet je tank echt helemaal schoonmaken.. ff een paar keer met water ofzo doorspoelen… Benzineslangetje ff in een emmer.. of je moet de benzinekraan eraf halen dat proces gaat wat sneller… en ff je carbrateur eraf halen ff vlotterbakje eraf halen sproeier eruit draaien en doe de hele carb ff in een blikje met benzine en ff 15 á 30 min laten staan… dan ff eruit halen.. dan weer nieuwe benzine in het blikje doen ff dopen en dan is ie wel clean;) ff alle kabels nakijken.. boegikabel en de kabel vanuit j blok naar de bobine… ff schoonmaken indien.. en dan loopt je brommertje wel weer flex -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.