- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 11 maanden geleden door Richard Houben.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 april 2020 om 21:57 #795965
Hi.
ik heb een Vespa ciao snor. Hij blijft niet stationair lopen. Gaat soms omhoog in toeren zonder gas te geven. Als in gas geef valt hij weg, maar soms gaat ie wel omhoog in toeren. Na gas loslaten valt ie sws altijd uit.
Het betreft een snor uitvoering met een 12/7 carb. En origineel filter en uitlaat. Uitlaatje lekt een beetje bij de aansluiting op het blokje. Ik heb de Vespa zo gekocht.
Ik heb nog niets uit elkaar gehaald dus weet niet welke sproeier erin zit.
Groetjes Richard

Je stationairschroef verder indraaien. Geef het weinig hoop aangezien je ook aangeeft dat hij af en toe in touren omhoog gaat dus kom je bij de volgende optie:
Valse lucht —-> DeotestenExperience is power
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 april 2020 om 09:14 #795990Jah met zo’n beestje is het voor mij standaard blokje er ff onderuit, contactpunten controleren op afstand/inbranding. Zuigerveren/pakking, kortom: compressie onder en boven.
Carberateur schoonmaken met benzine en perslucht. Sproeier controleren zodat je weet waar je mee aan het spelen bentNaar contactpunten hoef je niet te kijken, je hebt elektronische ontsteking.
Maar ik zou inderdaad eens beginnen met het schoonmaken van de carburateur. Als dat niet helpt, kun je op zoek gaan naar ‘valse lucht’, lekke pakkingen of keerring.
Het beste is eigenlijk om het blok even uit elkaar te trekken en helemaal te reviseren, dat kost niet veel qua materiaal. Maar het ligt eraan hoe handig/kundig je bent. Je kunt eventueel een ervaren forumlid in de buurt opzoeken, indien nodig.Beste antwoord21 april 2020 om 11:58 #796004Nu zie ik idd pas dat het elektronische ontsteking is! Dat scheelt weer.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de cilinder gedemonteerd. Er heeft iemand aan geslepen, zie foto.
Waarom is me niet duidelijk.Ik denk dat ik maar een nieuwe cilinderset ga kopen. Ik weet alleen niet of er verschil is met brom en snor cilinders?
carburateur ben ik mee bezig schoon te maken. Sproeier 44 zit er in. Geen idee of dit goed is.
gr

hmm. Ik hoorde op dit forum pas voor het eerst over de zogenaamde ‘begrensde’ blokjes. Waarbij het hemd van de cilinder niet altijd in het blok past. Je hebt schijnbaar grote en kleine blokjes.
Ik ben dit nog nooit tegengekomen in mijn tijd, maar da’s was ook 20 jaar geleden. Voor internet en de ciao mix, haha.
Waarschijnlijk kunnen anderen op dit forum jou hierover inlichten. Want ik geloof dat dat hier is gebeurd en deze persoon heeft het nogal lomp opgelost. Gelukkig is het de cilinder en niet je mooie blokje.
Zevenenergie kan heel mooi draaien en frezen heb ik gelezen, misschien dat hij jou te kleine blokje eens kan bewerken als dat het geval is.
Een sproeier 44 lijkt me niet ver uit de buurt. Maar dat komt later wel als je je cilinder en blokje in orde hebt. Dat is namelijk iets wat je altijd nog moet aanpassen op het laatst. Pak meteen een 12/10 of 13/13 Carberateur, die zijn makkelijker af te stellen en veel leuker vind ik
Kijk ook even of je krukas Keerring er nog mooi in zit en goed is! Moet droog zijn achter je vliegwiel.
Ziet er uit als onkundig ‘doe-maar-wat’!
Als je de kennis zelf niet hebt, dan flink gaan zoeken op deze site of google.
Er is veel Italiaans opvoer-werk te vinden op internet.
Als je goed luistert, dan is al heel veel te begrijpen. (voor mij dan)Hi.
ik heb het blokje helemaal uitelkaar en wil morgen nieuwe cilinder bestellen. Nu praten ze over hemden van 45 mm en 46 mm.
Aangezien het hemd vd cilinder aan geslepen is kan ik die niet goed meten. Ik heb het gat gemeten waar het hemd ingaat. Deze leest af op 45 en een beetje. Dan ga ik ervan uit dat hemd 45 voor dit blokje geschikt moet zijn. Of klopt dat niet?groetjes

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.