Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao loopt niet meer, wie weet wat ’t is

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao loopt niet meer, wie weet wat ’t is

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MrJordy1995
    Topic starter

Hallo ik heb me laatst een vespa ciao/piaggio gekocht!

ik heb er een leuke tijd op gereden maar laatst ik reed er mee, en hij sloeg opeens af!
      ik dacht dat die warm was gelopen dus heb ik het later weer geprobeert maar nee hij deedt het niet!
      ik heb er een nieuwe bogie opgezet! hij vonkt wel gewoon,
      nieuwe cabarateur in geplaats en doet nog steeds niks.
      ik word er nu wel een beetje gek van, weet iemand misschien wat het is?

Groet jordy

dychonn
      Bijdrager

Krijgt de cilinder wel benzine? Want ik denk dat je sproeier verstopt is, even door steken en weer monteren. Kijk ook even of je een benzinefilter tussen je kraan en carberateur hebt zitten.

MrJordy1995
        Topic starter

Het is een nieuwe cabrateur dan kan die nu toch nog niet verstopt zitten? Ik heb hem vanmiddag er onder geplaats, en nee zit geen filter tussen

dychonn
          Bijdrager

Dat zou je denken inderdaad, ik denk dat je de sproeier uitde oude carberateur hebt overgezet? Probeer het maar eens, had het laatst zelfs nog terwijl ik er een filter tussen eb. Dr hoeft ook maar iets heel kleins vast te komen zitten in je sproeier en levert geen benzine meer. Voordat je dit doet kun je het beste eerst kijken of de benzine de cilinder wel bereikt, door te kijken of je bougie nat is nadat je hem hbet geprobeerd aan te krijgen.

MrJordy1995
            Topic starter

Nee ik heb gewoon nog die nieuwe sproeier er in zitten!

Frekkel
              Bijdrager

Ga stapsgewijs gewoon even wat dingen na.

Krijgt de cilinder benzine? Draai je bougie er uit en veeg hem even droog(als dit nog niet zo is. let op dat er geen papier o.i.d in je bougie blijft hangen) draai hem er weer in en probeer hem een aantal keer te starten. Draai de bougie er weer uit en kijk of de bougie nat is. Als hij droog is moet je de bezine toevoer nagaan. Kijk of er wel benzine uit de slang komt, vervolgens kijk je of er benzine in het vlotterbakje komt etc etc. Op deze manier kan je een beetje nagaan waar het probleem zit.

Als de bougie wel nat word is de kans groot dat het aan de ontstekings kant ligt. Kijk of de bougie mooi helder blauw vonkt en ook regelmatig(in een vast ritme niet dat hij een aantal keer overslaat o.i.d) Ook kan je even je contactpunten checken met een voelermaatje (o,45mm is de juiste afstelling)(alleen als je een contactpunten blok hebt dus zonder CDI) Ook kan je nog even de bekabeling nakijken en evt. bougie kabel en dop vervangen.

Ik hoop dat dit je een beetje opweg helpt.

Mvg Freek

Thijmen
                Donateur

Ook zou ik even de sproeiermaat vergelijken van je nieuwe en je oude carburateur. In een nieuwe 13mm Dellorto zit standaard een 66 sproeier. Grote kans dat die maat niet in je oude carb. zit.

Remmen is angst
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.