Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao loopt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao loopt niet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jyago
    Topic starter

Hallo,,

Een paar maanden geleden was ik met mijn vespa ciao aan het rijden en opeens hield hij er mee op.
      Ik dacht van ohh hij is te warm geworden dan laat ik hem even staan doet hij het straks weer maar helaas.
      Daarna een paar maanden geen zin gehad om er na te kijken en vandaag maar weer het blok er onder gezet.

Setup:

Std.
      13/13 carb.
      Malossi lucht filter.
      Techno krul uitlaat.

Na dat alles er op was gezet benzine er in gedaan maar liep niet meer en had op eens veel minder compressie dat ik van te voren had.
      Na een paar keer rennen ging hij aan maar sloeg daarna direct af leek net of hij verzoop
      Daarna andere bougie er in gezet nog niets steeds afslaan.
      De bougie in benzine gedompeld bleef wel wat langer lopen maar leep net weer of hij verzoop.
      Wat ik ook doe hij blijft maar een paar seconde lopen en daarna valt hij uit.
      Weet iemand misschien wat het probleem is?

SuperSi
      Bijdrager

wat is je sproeier dan?

Jyago
        Topic starter

ik heb geen idee heb hem toen zo gekocht maar daar heeft hij altijd mee gelopen dus vind het heel raar

Filip
          Bijdrager

misschien is je sproeier verstopt.

Jyago
            Topic starter

Ik heb een andere sproeier geprobeerd er zat 52 in en heb nu 55 er ingezet.
              Hij loopt nu wel maar als ik vol gas geef dan rijd hij wel maar dan gaat hij hoge toeren maken maar gaat niet harder rijden.
              Zou iemand misschien weten welke sproeier ik nodig zou hebben?

Robke15
              Bijdrager

blijft je decompressie nie hange omdat je weinig compressie hebt opeens.
                druk je decompressie hendeltje op de cilinderkop is naar buite met een schroevendraaier en draai dan is aan de koppeling..

SuperSi
                Bijdrager

ook ff je poelie, koppeling en snaar ontvetten, kan zijn dat ie vet is en daarom doorslipt

Jyago
                  Topic starter

De compressie is nu weer helemaal goed ik heb de cilinder kop er af gehad en alles weer goed er op gezet dus dat is het probleem niet meer.
                    Ja mijn poelie is een beetje kapot ik moet daarvoor binnenkort een nieuwe voor gaan halen maar zo hij slipt niet door dat is allemaal in orde

Robke15
                    Bijdrager

dus het lag aan de decompressie off wat?

Jyago
                      Topic starter

nee het was de sproeier
                        Ik heb hem 5 min geleden nog eens gestart en er bleef maar witte rook uit de uitlaat komen.
                        Weet iemand welke sproeier dat ik nodig zou hebben?

Robke15
                        Bijdrager

oohh, als je luchtfilter dr ff afhaald en kijkt hoe die dan loopt dan zul je er achter komen of je hoger moet gaan of lager moet gaan met sproeier veranderen. Loopt ie beter moet je een kleinere sproeier, als hij slechter loopt moet je een grotere sproeier

Jyago
                          Topic starter

hij loopt eigenlijk met beide goed alleen nu lekt hij bij de carb als de ……

Robke15
                            Bijdrager

schroef je carb er dan is af en blaas/spuit hem ff schoon met remreiniger of lucht. waarschijnlijk blijft je vlotter hangen;)

Jyago
                              Topic starter

hmmm wel gekeken had wel de benzine kraan open laten staan maar ik zal het een proberen.
                                Thanks!

Robke15
                                Bijdrager

Geen dank, succes!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.