Vespa-Ciao.NL
:: vespa ciao loopt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen vespa ciao loopt niet

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

goh, als ie valde ucht trekt bij bijvoorbeeld de voetpakking, dan zuigt de zuiger niks aan vanaf de inlaat. dus echt ff benine in de cilinderkop doen.

beun_ciao
      Topic starter

nou ja, met mjin beun methode (benzine in de inlaat doen) werd de bougie wel nat. nu heb ik jou methode ook een paar keer geprobeerd, maar dat werkte ook a niet. Toen heb ik nog even naar de bougie gekeken, maar die vonkt nu niet meer goed, nog maar af en toe. even een andere bougie geprobeert, met het zelfde resultaat. het zal dus toch de bobine of condensator zijn.

niemand
        Donateur

zeg ik toch… :con
          ik denk dat je bobine doodgegaan is door de creco, geen idee hoe dat kan maar het zal wel.

beun_ciao
          Topic starter

ik heb nu vervangen: condensator, ontstekingsnok, kabel gemaakt met electrischiteitstape (de kabel was een stukje isolatie afgegaan) bobine, bougiekabel, bougiedop en bougie. toen starte hij nog niet. de carburateur nogmaals schoongemaakt (er kwam benzine achter uit de carb) deed het nog niet. gekeken of hij nog vonkte, af en toe vonkt hij slecht, geprobeert met 3 verschillende bougies. De bougie word trouwens wel nat nu.

Wat zou het nu nog kunnen zijn? de spoel? ik heb hem doorgemeten en hij geleide nog goed. Of mischien het vliegwiel of nog heel iets anders? Hij heeft sinds dat ik er vorige week dinsdag een nieuwe cilinder en gebruikte speed engine carters erop heb gezet niet echt goed meer gelopen, na wat gekloot heeft hij het één enkel ritje van een kilometer of drie prima gedaan, daarna wou ik hem de volgende dag starten en sloeg hij naar een paar slagen af en sinds dien doet hij niets meer.

lupomob
            Bijdrager

Test hem even simpel.

Neem een boormachine en zet deze met een dop 13 er in op je krukas.

Bobine kabel tegen je kop hoiden en kijk of hij vonkt…..vonkt ie wel zit ht in je bobine/ bougie.
              Vonkt ie niet zit het in je blok.

Vonkt hij dik tussen je punten is het alsnog je condensator.
              Vonkt hij niet tussen je punten zijn het of je punten zelf of je spoel.

Makkelijk om te testen zo en niet je rot rennen en ondertussen moeilijk zitten kijken.

Zelf vervang ik gewoon aktijd de hele boel.
              Voor 35 euro vervang je de hele boel en loop je dus niet dit gezeur op.

Succes……..

Check trouwens even goed je sproeier.
              Hijr in lelystad tanken we momenteel bij de mengsmeringpomp wat metaaldeeltjes mee die constant de boel verstoppen

succes

beun_ciao
              Topic starter

nou, naar de rest van de ontsteking vervangen te hebben vonkt hij dan eindelijk echt goed. Nu heb ik alleen het probleem dat de benzine niet in de cilinder schijnt te komen. Wel blaast hij de benzine achter uit de carburateur. Waarom zuigt hij de benzine niet aan? zou de voetpakking er uit liggen? hoe controleer ik dit? hoe kan dat gebeuren? of zou het nog iets anders kunnen zijn?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.