Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao loopt alleen op Choke

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Vespa Ciao loopt alleen op Choke

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mickelson34
    Topic starter

Ik heb vorige week een tweede hands Vespa Ciao aangeschaft die alleen start als de choke ingedrukt is. Heb zelf erg weinig ervaring maar wil het toch zelf leren te repareren.

Ik heb de carburateur al eens schoongemaakt vanbinnen maar de ciao start alleen met de choke ingedrukt. Als ik de choke indruk voor het starten gaat ie aan, maar als de choke niet ingedrukt is start hij niet. Als ik tijdens het rijden de choke induw gaat de brommer 2x zo snel dan wanneer de choke niet ingedrukt is. Als ik de choke los laat houdt hij gas in en voelt het alsof hij zijn kracht verliest. Wat kan dit zijn?

De carburateur is een 12/10 en heeft een 48 sproeier.

Wat wel heeft geholpen is de carburateur van mijn broertje zijn Ciao in de mijne te plaatsen (13/13 met 50 sproeier) . Hij liep toen uitstekend.

Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste doen? Een nieuwe 13/13 carburateur bestellen of een nieuw sproeier setje voor in de 12/10? Of iets anders? Alle tips zijn welkom.

Gr Mick

bram0vitz
      Bijdrager

Hoi Mick en welkom op het forum!

Leuk dat je een ciao hebt gekocht!
        Als ik je verhaal zo lees kunnen het 2 dingen zijn lijkt mij: of de sproeier is te klein of hij trekt ergens valse lucht.
        Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, hij krijgt te weinig benzine en te veel lucht.
        Als je ciao loopt zou je even een check moeten doen door deo of remreiniger op de pakkingen te spuiten.
        Mocht het toerental omhoog gaan weet je waar de luchtlek zit.

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

mickelson34
        Topic starter

Bedankt voor je bericht. Echter kom ik er net achter dat er een klein scheurtje in de verloopbuis zit van de carburateur naar het inlaat spruitstuk. Zal dit de reden zijn voor de valse lucht? Zo ja, welke maat moet ik daar voor bestellen?

bram0vitz
          Bijdrager

Doe voor de zekerheid toch even een check op valse lucht kan nooit kwaad.
            Voor het busje, daar is maar een maat voor 😉
            Link

beetje prutsen hier en daar
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
            Bijdrager

Het zou kunnen dat de sproeier en/of de gaatjes in de spraybar (gedeeltelijk) verstopt zijn.

Er zijn twee verschillende busjes dus kijk goed na welke je nodig hebt. De meest voorkomende is uitwendig 18mm. Latere modellen (Ciao Mix en jonger) hebben een bus van 19mm.

https://www.q-parts.nl/carburateur-verloopbus-dellorto-sha-vespa-16-18

https://www.q-parts.nl/carburateur-verloopbus-vespa%20-ciao-mix-11361.62

mickelson34
              Topic starter

Heb het probleem kunnen vinden. Het busje wat van de carburateur naar inlaat loopt zat niet goed achter tegen de carburateur aan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.