- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 1 maand geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 maart 2018 om 22:50 #767988
Beste,
Ik heb een vespa ciao piaggio uit 1969 – C7E1ET (Geel kenteken 45 km/h).
Deze heb ik laatst gekocht en het een en ander aan gedaan(samen met mijn vader).
Ik heb wat vragen over mijn brommer omdat deze maar 35km/h haalt ipv 45km/h.Foto’s van de ciao:
Motorisch is er niet heel veel veranderd t.o.v. standaard.
Er licht een nieuwe cilinder, zuiger, luchtfilter Poeli en v-snaar op.– Cilinder Vespa Ciao SP 50cc 2-takt (Zandri)
• Maat: 38.2 mm
• 50 cc cilinderinhoud
• Materiaal: gietijzer
• Luchtgekoeld A.c
• Pistonpen 10 mm
– v-snaar 45km ciao2001 piag orig 1029052 (Zandri)
– Poeli Citta/Ciao 94MM (JMPB)
– Luchtfilter als Org. Citta / Ciao (JMPB)
– Uitlaat Chroom Vespa Ciao Standaard (22mm) (M2 Trading)Heb niet op de brommer gereden voordat bovenstaande onderdelen waren vervangen, ik weet dus niet hoe hard hij toen ging.
Carburateur niet vervangen, licht nog dezelfde carburateur sha 12/10 op.Nu vraag ik me af waarom de vespa geen 45 haalt.
Zit er ergens een begrenzing op?
Heb ik een verkeerde cilinder/zuiger besteld? of verkeerde combinatie
Han het aan de uitlaat liggen?Weet iemand raad?
Alvast bedankt27 maart 2018 om 23:18 #767993Met de uitlaat zit je denk ik al goed. Want dit soort vervanging uitlaatjes zijn vaak minder dan de origineel piaggio uitlaat.
En met de cilinder zandri bedoel je een vervanging cilinder neem ik aan? Ook hiervoor geld dat deze minder zijn dan de origineel piaggio cilinder.
Toch zou ik de uitlaat eerder aanwijzen als je probleem.
Je kan een sito of gianelli citypower kopen, dan red je de 45+ wel. En met de gianelli wel een 50+
(moet je wel de sproeier wat vergroten)28 maart 2018 om 20:26 #768256Ja de zandri cilinder is een vervangend cilinder, de originele was helemaal zwart aangeslagen.
Als ik nog wat meer vermogen wil vangen(vind de citypower niet de mooiste), is dan de techno krul aan te raden? Moet ik dan ook de luchtfilter vervangen en carb?28 maart 2018 om 20:57 #768264Techno krul is niks. Deze trekt erg matig en is in vele gevallen niet sneller dan bv de gianelli citypower.
Voor jou setup zou een leovinci krul off cc de mooiste keuze zijn. Maar deze zal je via marktplaats moeten zoeken.Want is nieuw niet meer verkrijgbaar via een winkel.
Qua uitlaten die je nog wel nieuw kunt kopen is de Polini top one een goeie keuze. Maar erg duur.
Maar in alle gevallen geld dat je spoeier een paar maatjes omhoog moet.28 maart 2018 om 21:03 #768267Jammer dat je de originele cilinder hebt vervangen, dit soort brommers worden juist gewaardeerd op hun originaliteit dus ik zou die cilinder zeker goed bewaren aangezien dat voor veel mensen belangrijk is (lees de waarde van je brommer stijgt bij verkoop)
Overigens hebben deze brommers origineel een pen 12 krukas, maar het zou natuurlijk kunnen dat er een niet origineel blokje onder ligt aangezien ik wel meer dingen aan je brommer zie die niet kloppen met hoe hij in 69 uit de fabriek kwam rollen.
Die chromen uitlaat heb ik zelf ook, en hoewel hij erg leuk uitziet is het de slechtst presterende uitlaat waar ik ooit mee gereden heb dus ik durf wel te garanderen dat dat je probleem is. Het mooiste zou zijn als je een Sito citypower kan vinden voor Ciao, die past perfect en presteert ook goed. Een andere keuze is de Gianelli original power, die presteert nog beter maar is ook lawaaiig.
Heb de oude cilinder en zuiger nog, welke natuurlijk beschadigd waren.
Was een pen 12 ja, had ik eerder moeten zien…Vraag me wel af wat je aan de brommer zie dat hij niet zo uit de fabriek gerold kwam, dacht dat deze vrij origineel was.
Trappers, bekabeling en o.a. kentekenplaat vervangen wat dan zeker niet niet origineel is.
@speedbuxy bedoel je met cc uitlaat de proma cc?29 maart 2018 om 19:18 #768418Nee daar bedoel ik de 2e bijnaam van de Leovinci krul uitlaat mee.
Proma cc zou op jou setup ook erg matig optrekken.1 februari 2023 om 12:23 #818493Hoi ik heb ook even een vraagje. Sins kort heb ik een origine ciao C9 uit 1968 nu vraag ik me af wat de standaard pistonpen dikte is. Soms komt 12mm voorbij en dan weer 10mm. Ik vraag dit omdat ik er graag een 65cc polini cilinder wil monteren. Met vriendelijke groeten Jean-Pierre
1 februari 2023 om 14:30 #818496Luchtfilter als Org. Citta / Ciao (JMPB
Deze is niet orgineel lees review daar 🙂
Gaten zijn groter en 6 ipv 3 binnenkant..1 februari 2023 om 15:30 #818497Ik zit niet zo in de oldtimers, maar de meeste krukassen hebben een 10mm zuiger pen.
De oldtimers hebben vaak ook een bronzen bus in plaats van een naaldlager.
Ik zou voorde zekerheid eerst even de cilinder er af halen om te kijken hoe de situatie is voor ik iets bestelde.
Een cilinder heb je immers binnen een paar dagen in huis.En omdat ik niet in de oldtimers zit, en dus ook niet vaak een oldtimer blokje in handen heb, zou ik ook niet zo 123 weten of de voet van de Pollini 43mm wel mooi overeenkomt met het carter zodat er geen spoelpoorten open komen te liggen.
En als dat geen probleem is… dan zou ik kijken of je niet liever een DR 43mm wilt kopen. Dat zijn werkelijk uitstekende cilinders en ze zijn goedkoper.
Ik hoop dat er een echte oldtimer kenner je topic leest want die kan misschien wel je vraag beantwoorden. Maar misschien zegt die wel, dat je hem orgineel moet houden.
Het is even afwachten wat er gaat gebeuren. 😯
Origineel houden.
Koop een jaren ’90 hok, waar alle petjes ook mee rijden, en verkloot die met een 65cc en meer. 😉
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 februari 2023 om 20:00 #818501 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.