Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao liep goed maar hield er mee op.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao liep goed maar hield er mee op.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

S.I.E.M
    Topic starter

Ik heb laatst een tweedehands vespa ciao aangeschaft. De ciao liep als een zonnetje.

Alleen als hij warm wordt verloor hij kracht.
      Dan weer laten afkoelen en starten en er is weer voldoende kracht. Nu heb ik nog geen rijbewijs dus niet lang gereden die keren dat hij de kracht verloor.

Nu heb ik afgelopen middag op een parkeerplaats ongeveer 20 minuutkes gereden. Het krachtverlies begon weer tot op het koment dat de ciao helemaal niets meer deed. De kracht nam af totdat hij ook niet meer starrte en al.

Weet ieamnd wat het probleem kan zijn ?

Mvg siem

ritze
      Bijdrager

lijkt op een warmloper of slechte benzine doorstroming.
        mja dat kunnen wij nooit weten.

je moet maar eens beginnen met de 4 hoofd delen

vonk
        compressie
        mengsel verhouding
        carterdruk

bij een 2takt moet je luisteren naar hoe het blok loopt.
        als jij niet kan horen hoe hij loopt dan word het heel lastig om te bepalen wat er aan de hand is.
        bijv. smoren is een verschijnsel waar het blok heel eentonig gaat lopen. dit is meestal een gebrek aan brandstof of valse lucht
        als de motor te rijk gaat lopen dan gaat hij stotteren en pruttelen, dit kan weer te maken hebben met een verstopte lucht filter

je bougi kan ook wel het een en ander zeggen. als deze heel licht van kleur is dan betekend dat je een arm mengsel hebt
        dit kan er dan weer voor zorgen dat je een warmloper krijgt omdat er niet genoeg olie in de cilinder komt om de boel te smeren
        is deze zeer donker, dan word het tijd om je afstelling beter te bekijken

aldus je moet eerst weten hoe hij klinkt als hij gaat uitvallen, dan kan je pas verder gaan zoeken
        wellicht blijft de vlotter hangen en krijgt hij niet genoeg spriet

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.
      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.